logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Zbiórki jeszcze nie były tak efektowne
22.12.2014
Tematy: Opinie

Zbiórki jeszcze nie były tak efektowne



Przejście po rozżarzonych węglach, wędrówka przez Saharę, kąpiel w lodowatej wodzie… tego typu przygód nie doświadcza się w zwyczajnych okolicznościach. Organizatorzy akcji charytatywnych coraz częściej oferują niepowtarzalną szansę, aby zrobić coś wyjątkowego, a przy tym wesprzeć potrzebujących.

Fundrasing (ang. zbieranie funduszy) to proces pozyskiwania środków na cele społeczne przez różnego rodzaje instytucje. Coraz częściej organizatorzy akcji społecznych rezygnują ze sztampowych sposób pozyskiwania pieniędzy, stosując wiele oryginalnych formatów dla swoich projektów. Oto kilka przykładów wydarzeń fundraisingowych na świeci stawiających na kreatywne podejście do tematu:

2 – 9 listopada 2014 – Sahara Desert – tygodniowy pobyt na Saharze wraz z grupą w ramach charytatywnego wyzwania (CharityChallenge). Jest to być może jedyna szansa, by przejść przez największą pustynię na ziemi, a przy okazji pomóc potrzebującym.

8 listopada 2014, Conwy, Północna Walia – spacer po rozżarzonych węglach (The Blind Veterans UK Fire Walk Challenge). Odważny gest dla śmiałków, którzy nie boją się ognia pod stopami. 

16 listopada 2014, Melbourne, Australia – Join The Color Run. Tysiące ludzi obsypanych kolorowym proszkiem bawi się razem, tańcząc i śpiewając. Impreza nie ma konkretnego, charytatywnego charakteru, ale jej organizatorzy współpracują z różnymi organizacjami i pomagają w gromadzeniu odpowiednich środków na ich działalność.

5 – 6 grudnia 2014, Montana – Polar Bear Plunge, czyli kąpiel w niezwykle lodowatej wodzie. Zgromadzone środki przekazywane są na rzecz Olimpiady Specjalnej .

7 grudnia 2014, Londyn – The Annual Santa Run in Victoria Park, jest to mikołajkowy bieg w odpowiednio przygotowanym, świątecznym stroju. Podobne imprezy organizowane są na całym świecie, także w Polsce (6 grudnia 2014 – Poznań, Bieg Mikołajowy; 8 grudnia 2014 – Toruń, Półmaraton Świętych Mikołajów).

6 stycznia 2015, Orszak Trzech Króli  – największe uliczne jasełka w 241 miejscowościach w Polsce, organizatorzy projektu współpracują z Fundacją Dzieła Nowego Tysiąclecia, która wspiera dzieci w trudnej sytuacji materialnej.

To tylko wybrane przykłady. Więcej informacji na temat niebanalnych akcji fundraisingowych można odnaleźć na stronie WorkerAnts.com. Jest tam umieszczona mapa, na której znajdują się odpowiednie wydarzenia przypisane do lokalizacji.

Joanna Suchorowiec








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek