Rekrutacja, w której liczą się przede wszystkim ludzie, a nie tylko – zmyślnie przygotowane dokumenty aplikacyjne to nowy przekaz marki IKEA. Kampania pod hasłem „Ty jesteś zmianą” odzwierciedla nie tylko stosunek szwedzkiego koncernu do swoich pracowników, ale przede wszystkim propaguje otwartość na ludzi bez względu na ich wiek, doświadczenie czy pochodzenie.
Kampania employer brandingowa IKEA – „Ty jesteś zmianą” – pokazuje nietypowe podejście do rekrutacji, w której liczą się przede wszystkim ludzie, ich osobowość i wrażliwość społeczna, a nie tylko zmyślnie opracowane dokumenty aplikacyjne.
– W dzisiejszym świecie tak dużo mówimy o potrzebach konsumentów w zakresie poczucia wpływu, personalizacji usług, świadomym decydowaniu, a stosunkowo mało uwagi w tym zakresie poświęcamy kandydatom. Wierzę, że ten projekt sam w sobie, jak i niestandardowy sposób pracy nad nim z agencjami, stał się inspiracją do szeroko pojmowanych zmian na rynku (nie tylko pracy). – mówi Małgorzata Bochenek, Innovation Manager IKEA Retail w Polsce.
Działania w zakresie komunikacji IKEA jako wyjątkowego pracodawcy rozpoczęły się już jesienią 2017 roku od stworzenia specjalnej przestrzeni rekrutacyjnej w Warszawie, którą także współtworzyła agencja K2. Twoje Studio Pracy IKEA to pierwsze tego typu miejsce na świecie stworzone z myślą o ludziach, w którym potencjalni pracownicy mogą w przyjaznej atmosferze poznać markę IKEA i jej wartości.
Towarzysząca nowemu podejściu do rekrutacji kampania IKEA składa się z przygotowanego we współpracy agencji K2 z OTO Film i SHOOTME Visual Artists spotu promocyjnego, inspirowanego prawdziwymi historiami z życia pracowników IKEA i zwieńczonego muzyczną kompozycją Smolika, do której zaśpiewała Oly.
Kreacje do prasy, digitalu i na outdoor zostały oparte o 7 portretów bohaterów spotu, wykonanych przez Jacka Kołodziejskiego z SHOOTME. Agencja K2 opracowała także content na stronę https://www.facebook.com/pracawIKEA/ oraz na specjalny dedykowany kandydatom serwis IKEA.pl/TwojaStronaPracy, który w interaktywny sposób przybliży im kulturę pracy w IKEA oraz pozwoli na stworzenie spersonalizowanej ścieżki aplikacyjnej. Za jego pośrednictwem kandydaci będą mogli starać się o pracę w IKEA po swojemu, niekoniecznie poprzez wysyłkę CV, ale na przykład poprzez podzielenie się rysunkiem, ważną historią, listem motywacyjnym, nagraniem video, życiorysem, czy inną formą wyrażającą ich osobowość. W ten sposób.
www.IKEA.pl/TwojaStronaPracy
Opublikowany przez Praca w IKEA na 14 marca 2018
Kampanię IKEA „Ty jesteś zmianą” adresujemy do ludzi, którzy tak jak my uwierzą, że nasze działania mogą zmienić podejście do rekrutacji w Polsce – mówi team kreatywny K2: Lotta, Senior Creative & Copywriter i Łukasz Szyszka, Dyrektor Kreatywny.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy