logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wiedza - Case Studies > „Zaproszenie do znajomych” – kampania Saatchi & Saatchi Poland dla PCK
15.03.2012
Tematy: Wiedza - Case Studies

„Zaproszenie do znajomych” – kampania Saatchi & Saatchi Poland dla PCK



Wirusowa – nomen omen – kampania „Zaproszenie do znajomych” nawiązuje do Facebookowego narzędzia „Friend request”, kiedy to znajomi odnajdują siebie w serwisie i wysyłają do siebie zaproszenie do kontaktu. Spot rozprzestrzenia się po sieci, a jego celem jest przestrzeganie przed niepewnymi znajomościami, a w konsekwencji przed zakażeniem się wirusem HIV od nowo poznanej, nawet bardzo atrakcyjnej, osoby.

Zaproszenie na Facebooku, wysłane przez fikcyjną Alę Skoczewską, już w pierwszych dniach akcji przyjęło ponad 1000 osób. Autorzy kampanii z agencji Saatchi & Saatchi Poland tłumaczą, że przyjęcie osoby do znajomych na portalu społecznościowym jest dopuszczeniem kogoś do swoich prywatnych spraw. Film znajdujący się na profilu Ali miał pokazać internautom, jak mogłoby się skończyć wejście w bliski kontakt z obcą osobą w świecie rzeczywistym.

Po dwóch tygodniach akcji film miał ponad dwa miliony odsłon. W pierwszym miesiącu trwania kampanii liczba wykonywanych testów na obecność HIV wzrosła o 43% w porównaniu z poprzednim rokiem. Kampania zajęła drugie miejsce w plebiscycie czytelników portalu kampaniespołeczne.pl na najlepszą kampanię społeczną 2011.

Pełny opis kampanii znajduje się tutaj.

 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 11.10.2024Wiedza - Case Studies

    Rodzice oblali kartkówkę z wiedzy o myciu zębów dzieci. Wyniki badania

  • 16.12.2019Wiedza - Case Studies

    Powstał pierwszy w Polsce kalkulator dla filantropów

  • 04.05.2018Wiedza - Case Studies

    Zaproszenie do udziału w badaniu

  • 09.02.2012Wiedza - Case Studies

    „Chronię życie przed rakiem szyjki macicy”

  • 01.10.2010Wiedza - Case Studies

    Niskie płace barierą rozwoju Polski

  • 30.08.2010Wiedza - Case Studies

    Kamera na budowie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek