logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
15.11.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym



Jesteś dziennikarzem lub twórcą internetowym? Interesują Cię tematy związane ze zdrowiem psychicznym lub często poruszasz je w swoich publikacjach? Ten webinar jest dla Ciebie!

Podczas spotkania eksperci odpowiedzą na pytanie jak pisać i mówić o młodych osobach w kryzysie psychicznym, by nie stygmatyzować. Wyjaśnią zjawiska stygmatyzacji, autostygmatyzacji i dyskryminacji oraz jakie są ich przejawy wśród dzieci i młodzieży. Coraz więcej mówi się bowiem o tym, że grupą szczególnie narażoną na wystąpienie kryzysów psychicznych są właśnie młode osoby. Webinar organizowany jest w ramach kampanii społecznej Zobacz człowieka, poświęconej stygmatyzacji i autostygmatyzacji osób w kryzysie psychicznym, przy wsparciu Fundacji eFkropka.

Wydarzenie powstało z myślą o osobach pracujących w mediach – dziennikarzach i twórcach internetowych, aktywnie współtworzących przestrzeń debaty publicznej, w której toczą się dyskusje na ważne tematy. Takim tematem jest bez wątpienia zdrowie psychiczne. Istotne jest zatem budowanie świadomości w zakresie empatycznej i pozbawionej stygmatyzacji komunikacji kierowanej do osób doświadczających kryzysu psychicznego ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży.

W trakcie spotkania on-line zostaną poruszone zagadnienia:
– czym jest stygmatyzacja, autostygmatyzacja, dyskryminacja i jak wpływa na chorego i jego proces zdrowienia?
– jak wspierać i rozmawiać z młodymi osobami w kryzysie psychicznym?
– jakie są przejawy stygmatyzacji wśród młodzieży?
– kto jest szczególnie narażony na dotknięcie stygmatyzacją?
– jaka jest rola mediów i dziennikarzy w przeciwdziałaniu stygmatyzacji – dobre praktyki
– na co zwrócić uwagę w prowadzeniu komunikacji o zaburzeniach psychicznych z uwzględnieniem depresji i prób samobójczych (jak uniknąć efektu Wertera)

O stygmatyzacji, autostygmatyzacji, a także o tym, czego unikać oraz jakie komunikaty stosować, by nieść wsparcie opowiedzą eksperci:

– Katarzyna Chotkowska – psycholożka, psychoterapeutka pracująca w nurcie poznawczo-behawioralnym, pracująca z osobami chorującymi psychicznie oraz osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Ma doświadczenie w pracy w środowiskowych systemach wsparcia osób chorujących psychicznie. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, które oferują pomoc osobom w kryzysie.

– Maciej Olbrysz – inżynier inżynierii środowiska i edukator. Opowiada o swoim życiu i doświadczeniu związanym z diagnozą schizofrenii paranoidalnej, którą otrzymał w wieku 16 lat. Certyfikowany doradca do spraw zdrowienia.

Podczas spotkania skierujemy uwagę na konkretne słowa, stwierdzenia czy kontekst, w jakim osadzamy treści związane z chorobami psychicznymi. Empatia oraz zrozumienie perspektywy osób w kryzysie psychicznym daje realny wpływ na odstygmatyzowanie komunikatów, które wybrzmiewają w opinii publicznej.

Zapisy (bezpłatne) przez formularz: https://forms.gle/3nbzokAPbfXBP4fB9
Kontakt: k.sendal@marketingspoleczny.pl
Termin: 16.11.2023, godz. 18:00
W trakcie spotkania będzie możliwość zadawania pytań.
Materiały (nagranie webinaru) zostanie udostępnione jedynie osobom zapisanym, które wezmą udział przynajmniej w połowie wydarzenia.

Więcej o kampanii na:
www.zobaczczlowieka.pl
www.facebook.com/zobaczczlowieka
www.instagram.com/zobacz_czlowieka/

Zadanie jest realizowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2021-2025, finansowane ze środków Ministerstwa Zdrowia.

dzieci zdrowie edukacja młodzież Fabryka Komunikacji Społecznej Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie zdrowie psychiczne warsztaty dziennikarze webinary dziennikarstwo media profilaktyka zdrowotna osoby w stanie kryzysu psychicznego kondycja psychiczna stygmatyzacja kryzys psychiczny


Nazwa wydarzenia:
Webinar dla mediów - jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym
Czas:
2023.11.16
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Polska





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 19.07.2025Kampanie

    Odwiedź kulturę na wakacjach

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek