logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zapach, który nie pozwala zapomnieć
10.11.2015
Tematy: Kampanie, Turcja, Prawa człowieka, Walka z przemocą

Zapach, który nie pozwala zapomnieć

Your browser does not support the video tag.


Świece zapachowe zazwyczaj pachną kwiatami, lasem czy przyprawami; te jednak są zupełnie inne. Zmysł zapachu jest silnie powiązany z ośrodkiem pamięci, dlatego człowiek jest w stanie przypomnieć sobie wydarzenie z przeszłości, kiedy poczuje zapach, który mu towarzyszył. Wiedzę tę wykorzystała Amnesty International w tureckiej kampanii "Tear Gas Scented Candle" ("Świeczka o zapachu gazu łzawiącego"), aby przypomnieć i rozpowszechnić pamięć o wydarzeniach, które miały miejsce w 2013 roku w Gezi Parki, kiedy to podczas protestu policja dopuściła się użycia przesadnej przemocy wobec protestujących, w tym gazu łzawiącego, łamiąc przy tym prawa ludzi. Z tego właśnie względu organizacja stworzyła świeczki o zapachu gazu łzawiącego i wysłała je do aktywistów, dziennikarzy i innych osób biorących udział w tamtych wydarzeniach. Po zapaleniu świeczki mogli poczuć oni zapach gazu łzawiącego, co pomogło im wrócić myślami do przeszłości i nadal pamiętać o tym, jak policja potraktowała protestujących. Amnesty International poprosiła każdą z osób, które otrzymały świeczkę, aby po jej zapaleniu, opublikowali zdjęcie w mediach społecznościowych z podpisem #WhenItSmellsTearGas, w języku tureckim #BiberGazıKoKuncha (#KiedyPachnieGazemŁzawiącym), aby przypomnieć i innym o tym, co się wydarzyło, i aby zapobiec takim incydentom w przyszłości.  

Zastosowanie marketingu bezpośredniego – czyli wysłanie świeczek do najważniejszych osób biorących udział w proteście, oraz wykorzystanie metody zakrawającej na neuromarketing, aby odwołać się do zmysłu zapachu uczestników, pozwoliło na osiągnięcie dużego rozgłosu w mediach bez większych nakładów finansowych.

Aleksandra Rychlicka



Nazwa kampanii:
Tear Gas Scented Candle
Czas:
2015.5.10 - 2015.6.10
Nadawca:
Amnesty International
Media:
Ambient, internet
Wykonawca:
4129Grey, Istanbul, Turkey
Adresaci:
Uczestnicy protestu, obywatele Turcji
Hasło kampani:
#WhenItSmellsTearGas





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek