logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zanim porno wciągnie kolejne dziecko
25.05.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Konsumpcjonizm i konsumenci

Zanim porno wciągnie kolejne dziecko

Your browser does not support the video tag.


W tygodnikach telewizyjnych publikowane są reklamy ostrych filmów pornograficznych. Niekiedy obok reklam kierowanych do dzieci. Dzieci używające telefonów komórkowych mogą takie filmy ściągać i nikt nie sprawdza, czy rzeczywiście są pełnoletnie. Stowarzyszenie Twoja Sprawa rozpoczęło kampanię przeciwko reklamom filmów porno w czasopismach telewizyjnych, do których dostęp mają dzieci, i apeluje: "Sprawdź co kupujesz. Nie zapraszaj porno do swojego domu".

W popularnych tygodnikach z programem telewizyjnym, takich jak "Tele Tydzień" (nakład: 1 milion 300 tys. egz.), "Tele Świat" czy "Teleprogramy", miliony rodzin w Polsce – jak zauważają twórcy kampanii – są nieustannie atakowane reklamami pornografii dystrybuowanej w sposób umożliwiający dzieciom dostęp do ostrych filmów pornograficznych poprzez telefony komórkowe. Dystrybutorzy nie weryfikują skutecznie, czy pornografię ściąga na komórkę dorosły czy dziecko.

Obok tapet na telefony komórkowe z obrazkami maskotek lub obok reklam gier komputerowych dla dzieci (np. Kucyk i koń, Fernando i Hugo, Cars) znajdują się reklamy filmów pornograficznych z modelkami w wyuzdanych pozach i hasłami takimi jak: „napalona pokojówka czeka, by cię obsłużyć”, czy „zaliczcie uczennice”. Choć te obsceniczne reklamy są częściowo zasłonięte, każdy odbiorca, w tym dziecko, jest w stanie zidentyfikować i wyobrazić sobie reklamowaną treść. Prawie każda z reklam jest tak pokazana, aby nikt nie miał wątpliwości, co będzie treścią filmu. Stowarzyszenie Twoja Sprawa zauważa, że są to "niezwykle sugestywne przekazy, pokazujące nagie postacie, modelki porno z typowym grymasem na twarzy oraz w jednoznacznych prowokacyjnych pozach, co z pewnością uruchamia wyobraźnię dziewcząt i chłopców, nawet jeżeli zdjęcia są częściowo zasłonięte".

"Taki sposób rozpowszechniania treści pornograficznych jest naszym zdaniem niezgodny z prawem, o czym zawiadomiliśmy prokuraturę. Ponadto reklamy, o których mowa stanowią jeden z najbardziej jaskrawych przykładów przekazów uprzedmiatawiających kobietę, kształtujących jej fałszywy wizerunek i naruszających jej godność" – wyjaśnia Stowarzyszenie i zachęca do wysyłania e-maili do Witolda Woźniaka, prezesa Wydawnictwa Bauer, które w pismach z programami telewizyjnymi zamieszcza w/w reklamy oraz do Andrzeja Seremeta, Prokuratora Generalnego apelując o jego szczególne zainteresowanie sprawą wszczętą przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa.

Wydawnictwo Bauer zdecydowało, że przestanie publikować takie reklamy.

Drugą stroną są reklamodawcy. Firmami, które prowadzą tego typu działalność reklamową są Emisja S.A. oraz CT Creative Team S.A. Zgodnie z art. 202 kodeksu karnego, kto rozpowszechnia treści pornograficzne w sposób umożliwiający małoletniemu zapoznanie się z nimi podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. W związku z tym, Stowarzyszenie Twoja Sprawa 24 maja 2011 roku złożyło zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. "Uważamy, że prezesi firm Emisja S.A. oraz CT Creative Team S.A., którzy są odpowiedzialni za ich zarządzanie, muszą pilnie przemyśleć swój model biznesowy. Stowarzyszenie Twoja Sprawa dysponuje kilkoma opiniami prawnymi potwierdzającymi naszą ocenę prawną tej skandalicznej praktyki. Konsultowaliśmy tę sprawę dodatkowo z kilkoma praktykami z dziedziny prawa karnego."



Nazwa kampanii:
Nie zapraszaj porno do swojego domu
Czas:
2011.5.25
Nadawca:
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
Media:
Internet
Wykonawca:
Stowarzyszenie Twoja Sprawa
Adresaci:
Konsumenci, rodzice, opinia publiczna, wydawcy, reklamodawcy
Hasło kampani:
Zareaguj zanim porno wciągnie kolejne dziecko. Weź udział w akcji konsumenckiej www.twojasprawa.org.pl





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek