logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zaginęło dziecko
22.05.2024
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Organizacje pozarządowe / NGO

Zaginęło dziecko



Każdego roku w Polsce zgłaszanych jest około 2 tys. zaginięć osób małoletnich[1]. Znacząca większość z nich odnajduje się już w pierwszej, czy drugiej dobie od zgłoszenia zaginięcia. Zdarza się jednak, że pomimo zaangażowania wszelkich możliwych sił, środków i metod, los zaginionego dziecka pozostaje nieznany. 25 maja na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego. Jak co roku z tej okazji specjalne działania planuje Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych wraz z Centrum Poszukiwań Osób Zaginionych Komendy Głównej Policji. Patronat nad wydarzeniem objęła Rzecznik Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak.

Symbolem tego dnia jest kwiat niezapominajki, a co za tym idzie, kolor niebieski. Dlatego w sobotę, dnia 25 maja Warszawa rozświetli się na niebiesko, a dzień wcześniej na ekranach w warszawskich autobusach, w metrze oraz na zewnętrznych ekranach w przestrzeni miejskiej pojawią się grafiki z numerem 116 000 – Telefonem w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka oraz kwiatami niezapominajki. W akcję włączyło się wielu Partnerów, którzy udostępnili swoje powierzchnie nieodpłatnie, aby okazać solidarność rodzinom zaginionych dzieci a także pomóc w rozpowszechnieniu informacji o Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego.

image by Volodymyr Hryshchenko on Unsplash

Na kolor niebieski zostaną podświetlone m. in. siedziby: Komendy Głównej Policji i Biura Rzecznika Praw Dziecka, Pałac Kultury i Nauki oraz Most Śląsko-Dąbrowski. Numer „116 000”, czyli Telefon w Sprawie Zaginionego Dziecka i Nastolatka wyświetlony zostanie na fasadzie Stadionu Narodowego oraz na budynku Warsaw Spire, kóry także pokryje się niebieską iluminacją. Na potrzeby organizowanej kampanii, swoich ekranów na terenie całej Polski użyczyła firma Screen Network, która na tę okazję przygotowała specjalnie grafiki dedykowane obchodom Międzynarodowego Dnia Dziecka Zaginionego. W planowane działania włączyła się też firma AMS poprzez emisję planszy z logo kampanii i numerem 116 000 na ekranach w warszawskich autobusach. Dzięki zaangażowaniu w akcję firmy Stroer, grafikę z numerem 116 000 będzie można również zobaczyć na ekranach warszawskiego metra. Dodatkowo komunikat informujący o Międzynarodowym Dniu Dziecka Zaginionego oraz o numerze 116 000 pojawi się 25 maja na warszawskim stadionie Legii, podczas zaplanowanego w tym dniu, meczu Legii Warszawa z Zagłębiem Lublin. Swój udział w kampanii zapowiedział także serwis Player, a także twórcy podcastów kryminalnych o charakterze true crime.

Prezentowana kampania ma na celu uwrażliwienie społeczeństwa na szczególny problem, jakim jest zaginięcie dziecka, a także podjęcie dyskusji o tym, co wspólnie możemy zrobić aby takich spraw w policyjnych statystykach było jak najmniej.

[1] Dane KGP za okres ostatnich pięciu lat (2019-2022)

Źródło: informacja prasowa, oprac. Karolina Sendal

NGO dzieci edukacja młodzież Komunikacja w rodzinie Fundacja Itaka zaginieni osoby zaginione dzień dziecka zaginionego rzecznik praw dziecka Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego


Nazwa wydarzenia:
Międzynarodowy Dzień Dziecka Zaginionego
Czas:
2024.5.25
Tematy:
Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek