Zachęta udostępnia nośniki outdoor artystom, których wystawy zostały przerwane przez COVID-19
Dziesięciu artystów i dziesięć prac w ośmiu lokalizacjach Warszawy. Sztuka wysoka, zazwyczaj wystawiana w salach muzealnych, teraz wyszła na ulice. Zachęta Narodowa Galeria Sztuki przekazuje część własnego budżetu komunikacyjnego i udostępnia swoje nośniki reklamowe twórcom oraz innym galeriom zamkniętym dla publiczności w związku z zagrożeniem epidemicznym.
Tym działaniem Zachęta w symboliczny sposób umożliwia prezentację prac artystów, których wystawy zostały przerwane, odwołane lub przełożone w związku z pandemią.
To gest środowiskowej solidarności i wsparcia dla artystów i artystek. Akcja nie ma charakteru wystawy czy kampanii reklamowej. Dlatego na plakatach nie znajdują się żadne logotypy czy hasła. A prezentowane w przestrzeni Warszawy prace nie powstały specjalnie na tę okazję. To symboliczne działanie, gwarantujące twórcom honoraria oraz możliwość pokazania gotowych prac, mimo zamrożonego programu wystaw wszystkich instytucji kultury.
Prezentowani artyści i wystawy:
Emila Kina (Raster):
Mateusz Sarzyński i Konrad Żukowski (BWA Warszawa):
Jakub Gliński & Jan Możdzyński (lokal 30):
Tomasz Kręcicki (Stereo):
Irmina Staś (Galeria Foksal):
Paulina Pankiewicz (MPZ):
oraz Tomasz Ciecierski (Le Guern) i Cyryl Polaczek (Monopol). Autorką zdjęć jest Monika Stolarska.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
23.04.2025
Nie bądź internetowym trollem
-
23.04.2025
Jak czytają Polacy?
-
20.04.2025
Dove walczy z presją idealnego wizerunku
-
20.04.2025
Jeż, żaba i trzmiel ratują planetę
-
18.04.2025
„Klara buduje” — Erbud walczy ze stereotypami w budownictwie