Zabrali życia, teraz je ratują
Osoby skazane prawomocnym wyrokiem sądu za zabójstwo mogą brać udział w kursach pierwszej pomocy, przeprowadzanych w ramach programu "Życie po śmierci". Poprzez edukację kampania ma dać skazańcom szansę na rehabilitację po odbyciu wyroku i przygotować ich do odpowiedniej reakcji w sytuacjach umożliwiających uratowanie czyjegoś życia. Celem kampanii jest zachęcenie ludzi do wzięcia udziału w kursach ratownictwa.
Kursom pierwszej pomocy przeprowadzonym w aresztach Warszawa-Mokotów oraz Warszawa-Grochów towarzyszyła realizacja krótkiego filmu dokumentalnego, za którego koncept odpowiadał GREY Group Poland zainspirowane działalnością Fundacji Pedagogium, a za produkcję agencja SHOOTME. Autorzy chcieli, mimo obostrzeń i specyficznych reguł panujących na terenie placówek, ekipa filmowa i instruktorzy PCK przy współpracy z kierownictwem aresztów, sportretować bohaterów filmu w ich codziennym otoczeniu i uchwycić ich autentyczne emocje, historie i przeżycia, które zdobyli dzięki doświadczeniu kursu pierwszej pomocy. Spot wyreżyserował Marcin Filipowicz, muzykę skomponowali producenci hip-hopowi Mikołaj Bugajak i Piotr Kaliński tworzący jako Noon i Hatti Vatti.
Dzięki akcji pomagamy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, a także tworzymy perspektywę na wyrównywanie szans edukacyjnych, społecznych i zawodowych. Pokazujemy również, że osoby zresocjalizowane mogą być bardzo wartościowe dla otoczenia. Równie ważne jest, aby dać skazanym szansę, na zmianę sposobu, w jaki myślą o samych sobie. Dla kogoś, kto zabrał życie, perspektywa w której mogą je także uratować może mieć wielkie znaczenie, pozwolić na uwierzenie w możliwość realnego odkupienia swoich win – mówi Filip Konopczyński z Fundacji Pedagogium.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
14.09.2023
Najlepsze czasy dla potworów
-
13.09.2023
Magiczne pudełko
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF