logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Zabójcze opalanie
16.09.2008
Tematy: Opinie

Zabójcze opalanie

Your browser does not support the video tag.


Duńskie Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Rakiem w listopadzie 2007 roku przy pomocy agencji Halbye Kaag, JWT, zorganizowało słynną już, bo rozpowszechnioną intensywnie w internecie, viralową kampanię Tanning can kill you (Opalanie może Cię zabić).

Z racji specyficznego poczucia humoru (?) zaprezentowanego w spocie reklamowym i domniemanej reakcji lekkiego szoku, jakiego można doznać pod koniec jego emisji, a więc potencjalnej niejednoznaczności w jego ocenie – o opinię poprosiliśmy specjalistów z branży reklamowej i specjalistę z branży onkologicznej.

—–
Przemek Staniszewski, Strategic Director, Walk Group
Po obejrzeniu tej reklamy mógłbym dojść do jednego prostego wniosku: nigdy nie dostanę raka skóry. Jeżeli celem reklamy społecznej jest ekspozycja jakiegoś problemu i w tym kontekście promowanie postawy pożądanej i odpowiedzialnej to nie rozumiem czemu problem skądinąd poważny został sprowadzony do sytuacji marginalnej. Chyba że Duńczycy wizytą w solarium zaczynają i kończą każdy dzień. Gdyby ta reklama miała być dla mnie podstawowym źródłem informacji o zagrożeniu to wręcz mógłbym je zbagatelizować. Bo przecież ja do solarium nie chodzę…

—–
Magda Garncarek, Senior Account Manager, Walk Group
Reklama jest tandetna, nielogiczna i niepoważna. Zamiast wspierać „słuszną ideę”, tylko ośmiesza ją i pogrąża: problem raka skóry przedstawiony w ten sposób jest równie niewiarygodny, jak spot.

—–
doc. Włodzimierze Ruka, Polska Unia Onkologii
Mnie osobiście odpowiada taka reklama jako drastyczna forma informująca o zagrożeniach związanych z opalaniem w kontekście rozwoju nowotworów złośliwych skóry, ale nie wiem jak zareaguje polskie społeczeństwo na tego typu reklamę.

Co na to polskie społeczeństwo?








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek