Zabić jak psa
Wyglądasz jak zbity pies. Kto chce psa uderzyć zawsze kij znajdzie. Zabić jak psa. To tylko kilka przykładów negatywnie nacechowanych polskich przysłów. Często jednak droga od słów do czynów jest krótka. „Skoro tak się o nich mówi, wyobraź sobie jak mogą być traktowane” to kampania 1% na rzecz bezdomnych i katowanych psów.
Kampania ma na celu pozyskanie 1% podatku na działalność Fundacji Emir zajmującej się zarówno psami porzuconymi przez swoich właścicieli, jak i ofiarami bestialstwa.
Ideą projektu, zrealizowanego przez agencję Young & Rubicam, jest zwrócenie uwagi na funkcjonowanie w języku polskim negatywnie nacechowanych przysłów i związków frazeologicznych, których głównym bohaterem jest pies. Język jako integralna część tożsamości przekłada się na ludzkie zachowanie. Istnieje zatem związek między bestialskim traktowaniem zwierząt a mową potoczną.
Fundacja dla Ratowania Zwierząt Bezdomnych Emir działa od 14 lat na rzecz bezdomnych zwierząt, często porzuconych i katowanych przez swoich właścicieli. Ratuje, leczy i szuka dla nich nowych domów. Zbiera informacje o placówkach dla zwierząt, w których może dochodzić do brutalnego ich traktowania. Występuje o kontrole w schroniskach. Składa zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa, jeśli dochodzi do tego w danej palcówce. Fundacja prowadzi także ogólnopolską kampanię "Stop z okrucieństwem w schroniskach” przeciwko okrucieństwu w schroniskach oraz "dzikim" hodowlom.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
10.08.2022
Strefa Sprawdź Promile na Lech Polish Hip Hop Festival w Płocku
-
04.08.2022
Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu
-
03.08.2022
delio zamraża ceny pięciuset produktów do końca października
-
29.07.2022
AMS odlicza czas do Godziny „W” – nie tylko w Warszawie
-
27.07.2022
Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów