logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  20.10.2011

Zabawa w przestrzeganie przepisów z Volkswagenem

Your browser does not support the video tag.


Czy można sprawić, żeby ludzie zaczęli przestrzegać zasad ograniczenia prędkości dla zabawy? To pytanie zadał sobie Kevin Richardson, pomysłodawca Speed Camera Lottery (Loterii Fotoradaru). Firma Volkswagen razem z Narodową Loterią Szwedzką pomogli mu na nie odpowiedzieć. Na skrzyżowaniu w Sztokholmie postawiono urządzenie, sfinansowane przez Volkswagena i wykonane według pomysłu Richardsona, robiące zdjęcia tylko tym kierowcom, którzy nie przekraczali ustalonego limitu prędkości. Wyświetlało ono cyfry pokazujące, z jaką prędkością kierowca jechał, a jego fotografia zamiast stanowić dowód do wystawienia mandatu, brała udział w wielkiej loterii pieniężnej… dla osób przestrzegających przepisów.

Rezultat akcji przeszedł najśmielsze oczekiwania. W ciągu trzech dni urządzenie minęło 24.857 samochodów, a średnia prędkość z 32 km/h spadła do 25/h – zredukowano ją o 22 %.

“Fun can obviously change behaviour for the better. We call it the fun theory” („Zabawa wyraźnie zmienia zachowanie na lepsze. Nazywamy to teorią zabawy”) – głosi hasło akcji. Loteria to jedno z kilku działań programu The Fun Theory firmy Volkswagen. Do innych ciekawych pomysłów należą np. schody, które wydają dźwięki podczas chodzenia po nich (skonstruowano je po to by zachęcić przechodniów do odrobiny wysiłku i do korzystania z tych schodów zamiast z obecnych obok ruchomych).

Więcej przykładów można znaleźć na stronie akcji www.thefuntheory.com.
M. Czerwińska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek