logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Zabawa w przestrzeganie przepisów z Volkswagenem
20.10.2011
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Zabawa w przestrzeganie przepisów z Volkswagenem

Your browser does not support the video tag.


Czy można sprawić, żeby ludzie zaczęli przestrzegać zasad ograniczenia prędkości dla zabawy? To pytanie zadał sobie Kevin Richardson, pomysłodawca Speed Camera Lottery (Loterii Fotoradaru). Firma Volkswagen razem z Narodową Loterią Szwedzką pomogli mu na nie odpowiedzieć. Na skrzyżowaniu w Sztokholmie postawiono urządzenie, sfinansowane przez Volkswagena i wykonane według pomysłu Richardsona, robiące zdjęcia tylko tym kierowcom, którzy nie przekraczali ustalonego limitu prędkości. Wyświetlało ono cyfry pokazujące, z jaką prędkością kierowca jechał, a jego fotografia zamiast stanowić dowód do wystawienia mandatu, brała udział w wielkiej loterii pieniężnej… dla osób przestrzegających przepisów.

Rezultat akcji przeszedł najśmielsze oczekiwania. W ciągu trzech dni urządzenie minęło 24.857 samochodów, a średnia prędkość z 32 km/h spadła do 25/h – zredukowano ją o 22 %.

“Fun can obviously change behaviour for the better. We call it the fun theory” („Zabawa wyraźnie zmienia zachowanie na lepsze. Nazywamy to teorią zabawy”) – głosi hasło akcji. Loteria to jedno z kilku działań programu The Fun Theory firmy Volkswagen. Do innych ciekawych pomysłów należą np. schody, które wydają dźwięki podczas chodzenia po nich (skonstruowano je po to by zachęcić przechodniów do odrobiny wysiłku i do korzystania z tych schodów zamiast z obecnych obok ruchomych).

Więcej przykładów można znaleźć na stronie akcji www.thefuntheory.com.
M. Czerwińska








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek