Polski Czerwony Krzyż rozpoczął 2. edycję kampanii „Stop malarii”, w której przypomina, że co roku 3 miliony ludzi umiera na malarię, a co 30 sekund jedno afrykańskie dziecko przegrywa walkę z tą chorobą.
PCK od 2008 roku prowadzi kampanię poświęconą walce z malarią. Jej celem jest uświadomienie społeczeństwu zagrożenia, jakim jest malaria oraz edukacja w zakresie ochrony przed tą chorobą. Coraz częściej polscy turyści podróżują do obszarów zagrożonych malarią – Afryki, Ameryki Południowej i południowo- wschodniej Azji, a niewielu z nich ma świadomość, jak chronić się przed chorobą, która występuje na obszarze 40% kuli ziemskiej.
W ramach kampanii PCK pozyskuje fundusze na zakup moskitier dla dzieci i rodzin w Kenii i Ugandzie. Dzięki dotychczasowej ofiarności Polaków, w pierwszym roku kampanii zgromadzono na ten cel już prawie 60 tys. zł., co umożliwi zakup 3000 moskitier. Moskitiery są najprostszym i najskuteczniejszym sposobem zapobiegania tej chorobie. Jedna taka siatka kosztuje 20 zł, jest wytrzymała i chroni przez 5 lat przed moskitami przenoszącymi chorobę. Wchodząc na stronę kampanii www.stopmalarii.pl każdy może pomóc kupując taką moskitierę i ratując w ten sposób jedno życie.
Beata Pawlikowska, Ambasadorka Kampanii o malarii:
– Wiem jak łatwo można się zarazić malarią. Wystarczy jedno pechowe ukąszenie zakażonego moskita. Sama doświadczyłam choroby bardzo podobnej do malarii, podczas której trzęsłam się w gorączce, bolał mnie każdy centymetr skóry i nie mogłam niczego zjeść ani wypić przez prawie dziesięć dni. Widziałam ludzi, którzy umierali na malarię i inne choroby przenoszone przez moskity. Wiem, że mogliby zostać ocaleni, gdyby mogli się odpowiednio zabezpieczyć przed ugryzieniami owadów. Najbardziej skutecznym sposobem obrony przed malarią jest używanie moskitier, czyli specjalnych lekkich siatek rozwieszanych nad łóżkiem, hamakiem czy innym posłaniem.
Na wszystkich wydarzeniach związanych z kampanią dystrybuowane będą torby ekologiczne w ramach akcji „Siatka za siatkę” (za każdą zakupioną siatkę ekologiczną za 20 zł, PCK kupi siatkę przeciw komorom).
Partner strategiczny kampanii: portal www.malaria.com.pl; patroni medialni: Wirtualna Polska, National Geographic Polska, Natonal Geographic Traveller, Przekrój, Travel Channel, Radio Zet, Rynek Zdrowia; ambasadorki kampanii: Beata Pawlikowska i Natalia Przybysz; patron honorowy: Radosław Sikorski.
Kampania odbywa się w internecie, w kinach na terenie całejgo kraju, w telewizji (Travel Channel), radiu (lokalne rozgłośnie) i dzięki współpracy z firmą Stroer i AMS – w metrze na nośnikach typu City info oraz InfoScreen.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?