Wywiad z Anabel Drese, CSR European Manager Timberland
Anabel Drese, CSR European Manager w firmie Timberland odpowiada za współpracę z jednostkami biznesowymi w zakresie budowania i rozwijania strategii odpowiedzialnego biznesu Timberland w Europie w obszarach: etyki pracy, ochrony środowiska, przestrzegania korporacyjnego kodeksu postępowania. We współpracy z departamentem marketingu, wyznacza kierunki działań w zakresie komunikacji CSR poprzez media społecznościowe. Do jej zadań należy także kontrola fabryk Timberland zlokalizowanych w krajach europejskich, w zakresie przestrzegania kodeksu postępowania Timberland. Firma Timberalnd była głównym partnerem konkursu Young Talents Committed.
Kampaniespoleczne.pl: Na czym polega specyfika strategii CSR realizowanej przez Timberland? Jakie są jej zalety i wyzwania?
Anabel Drese: Wszystkie nasze programy, strategie, zobowiązania czy metody raportowania są zorganizowane w oparciu o cztery zasadnicze filary odpowiedzialnego biznesu: energia, produkt, miejsce pracy oraz obsługa. Obszary te skoncentrowane są na odpowiedzialności za wykorzystywane w produkcji materiały – odpowiedzialności, która reprezentuje nasze najbardziej znaczące zobowiązania społeczne i ekologiczne. Timberland jako przedsiębiorstwo handlowe i „obywatel zbiorowy” stara się ograniczyć własny wpływ na środowisko naturalne oraz wspierać lokalne społeczności w których pracujemy i żyjemy na co dzień. Jednym z wyzwań, które podjęliśmy jest umiejętne prowadzenie dialogu z klientami aby w pełni zrozumieli i poczuli potrzebę troski o środowisko.
KS: W jaki sposób Timberland angażuje akcjonariuszy z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz narzędzi web 2.0.? Dlaczego właśnie tak?
AD: Media społecznościowe i narzędzia Web 2.0 stwarzają niepowtarzalne możliwości komunikacji. Dialogi na Facebooku i Twitterze toczymy z klientami na całym świecie. W tym samym czasie prowadzimy czaty internetowe pomiędzy naszym prezesem a klientami, którzy pragną dowiedzieć się więcej odnośnie tego dlaczego, jak i gdzie sadzimy drzewa na całym globie. Perspektywa zapewnienia klientom dostępu do marki i jej kierownictwa w czasie rzeczywistym jeszcze 5 lat temu była czymś niespotykanym.
Ewolucja mediów i sieci społecznościowych daje nam możliwość wyeksponowania wszystkich inicjatyw realizujących ustalone przez nas wartości. Pozwala nam także utrzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o oczekiwania naszych odbiorców związane z firmą społecznie i ekologicznie odpowiedzialną oraz oferowanymi przez nią produktami. Czasem jest to bodźcem w stronę współpracy z przemysłowymi partnerami.
KS: Czym jest społeczność Timberland Earthkeepers?
AD: Earthkeeper to osoba zaangażowana w kwestie związane z ochroną środowiska, podejmująca aktywne działania w celu ochrony naszej planety.
KS:Jakie są plany Timberalnda w zakresie CSR na przyszłość?
AD: Naszym celem jest kontynuacja tworzenia produktów, które będą wywierać zdecydowanie mniejszy wpływ na przyrodę. Chcemy być liderem w redukcji emisji CO2, nadal angażować społeczności lokalne w pracę i służbę na rzecz zrównoważonych warunków życia dla pracowników, którzy tworzą nasz produkt.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów