Wywiad z Anabel Drese, CSR European Manager Timberland
Anabel Drese, CSR European Manager w firmie Timberland odpowiada za współpracę z jednostkami biznesowymi w zakresie budowania i rozwijania strategii odpowiedzialnego biznesu Timberland w Europie w obszarach: etyki pracy, ochrony środowiska, przestrzegania korporacyjnego kodeksu postępowania. We współpracy z departamentem marketingu, wyznacza kierunki działań w zakresie komunikacji CSR poprzez media społecznościowe. Do jej zadań należy także kontrola fabryk Timberland zlokalizowanych w krajach europejskich, w zakresie przestrzegania kodeksu postępowania Timberland. Firma Timberalnd była głównym partnerem konkursu Young Talents Committed.
Kampaniespoleczne.pl: Na czym polega specyfika strategii CSR realizowanej przez Timberland? Jakie są jej zalety i wyzwania?
Anabel Drese: Wszystkie nasze programy, strategie, zobowiązania czy metody raportowania są zorganizowane w oparciu o cztery zasadnicze filary odpowiedzialnego biznesu: energia, produkt, miejsce pracy oraz obsługa. Obszary te skoncentrowane są na odpowiedzialności za wykorzystywane w produkcji materiały – odpowiedzialności, która reprezentuje nasze najbardziej znaczące zobowiązania społeczne i ekologiczne. Timberland jako przedsiębiorstwo handlowe i „obywatel zbiorowy” stara się ograniczyć własny wpływ na środowisko naturalne oraz wspierać lokalne społeczności w których pracujemy i żyjemy na co dzień. Jednym z wyzwań, które podjęliśmy jest umiejętne prowadzenie dialogu z klientami aby w pełni zrozumieli i poczuli potrzebę troski o środowisko.
KS: W jaki sposób Timberland angażuje akcjonariuszy z wykorzystaniem mediów społecznościowych oraz narzędzi web 2.0.? Dlaczego właśnie tak?
AD: Media społecznościowe i narzędzia Web 2.0 stwarzają niepowtarzalne możliwości komunikacji. Dialogi na Facebooku i Twitterze toczymy z klientami na całym świecie. W tym samym czasie prowadzimy czaty internetowe pomiędzy naszym prezesem a klientami, którzy pragną dowiedzieć się więcej odnośnie tego dlaczego, jak i gdzie sadzimy drzewa na całym globie. Perspektywa zapewnienia klientom dostępu do marki i jej kierownictwa w czasie rzeczywistym jeszcze 5 lat temu była czymś niespotykanym.
Ewolucja mediów i sieci społecznościowych daje nam możliwość wyeksponowania wszystkich inicjatyw realizujących ustalone przez nas wartości. Pozwala nam także utrzymać rękę na pulsie, jeśli chodzi o oczekiwania naszych odbiorców związane z firmą społecznie i ekologicznie odpowiedzialną oraz oferowanymi przez nią produktami. Czasem jest to bodźcem w stronę współpracy z przemysłowymi partnerami.
KS: Czym jest społeczność Timberland Earthkeepers?
AD: Earthkeeper to osoba zaangażowana w kwestie związane z ochroną środowiska, podejmująca aktywne działania w celu ochrony naszej planety.
KS:Jakie są plany Timberalnda w zakresie CSR na przyszłość?
AD: Naszym celem jest kontynuacja tworzenia produktów, które będą wywierać zdecydowanie mniejszy wpływ na przyrodę. Chcemy być liderem w redukcji emisji CO2, nadal angażować społeczności lokalne w pracę i służbę na rzecz zrównoważonych warunków życia dla pracowników, którzy tworzą nasz produkt.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!
-
10.08.2023
Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie
-
28.07.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia
-
27.07.2023
Biedronka zamyka obieg polietylenu
-
18.07.2023
Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”