Wytrwałość nie zawsze popłaca
Zakrwawiony pięściarz, który słania się na nogach wciąż chce walczyć; wierzy, że nadal może szczęśliwie zakończyć pojedynek. Zamiast zagrzewania do walki w narożniku słychać tylko głos trenera, który przekonuje zawodnika, iż wygrana jest tylko złudzeniem i lepiej jest przerwać starcie.
Poruszony obraz i realistyczne sceny zwiększają siłę przekazu spotu; patrząc na zakrwawioną, pobitą twarz sportowca odbiorca niemal traci chęć do oglądania tak brutalnych scen, jednak to, co przyciąga jego uwagę, to nietypowy rozwój sytuacji i komunikat płynący z ekranu: „The next round? Ain’t no be any different. That good feeling you have, it’s an illusion” ("Kolejna runda? Nic się nie zmieni. Twoje dobre przeczucie to tylko złudzenie"). Trener, który zamiast zagrzewać podopiecznego do walki, namawia go do poddania się, podkreśla, że lepiej jest odpuścić kontynuowanie pojedynku – nie może on zakończyć się zwycięstwem. Główne hasło spotu odkrywa zarazem ideę całej kampanii: „Perseverance doesn`t always pay. Especially when it comes to gambling” ("Wytrwałość nie zawsze popłaca. Szczególnie, gdy chodzi o hazard").
Nadawcą kampanii "Know when to stop" ("Wiedz, kiedy przestać") jest kanadyjska organizacja Responsible Gambling Council, której celem jest pomoc osobom uzależnionym od gier hazardowych, a także tym, które narażone są na popadnięcie w taki nałóg. RGC skupia swe działania w szczególności na osobach młodych. Poprzez specjalną platformę internetową, a także infolinię, stara się edukować opinię publiczną na temat uzależnienia od hazardu, podaje sposoby leczenia i, jak wskazuje sam tytuł kampanii, różne drogi na przerwanie pogoni za szczęściem, czyli za kolejną wygraną.
Dopełnienie całej akcji stworzonej przez kanadyjską agencję Red Lion Labs stanowią plakaty z wizerunkiem kobiety wspinającej się po stromej skalnej ścianie, czy sprintera podczas biegu, opatrzone hasłem: „Perseverance pays off here. It doesn`t when gambling” ("Wytrwałość popłaca tutaj. Nie w hazardzie").
Więcej informacji znaleźć można na stronie kampanii: www.stopthechase.ca.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem