logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  18.08.2009

Wypadek podano



Czy 14-latek może być autorem kreacji wspierającej narodową kampanię prewencyjną? Okazuje się, że tak. Od 2004 roku firma Renault organizuje konkurs na plakat („Sécurité pour tous” – Bezpieczeństwo dla wszystkich) dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego. Uczestnicy mieszczą się w przedziale wiekowym 12-17 lat.

W tegorocznej edycji konkursu „Tes idées à l’affiche” (Twoje pomysły na plakacie) zwyciężyła praca „L’accident de Monsieur est servi!” (Pański wypadek podano!), autorstwa Quentina Cavaille i Valentina Chaumontet z Lyonu. Plakat został zrealizowany przez agencję Publicis i pojawił się na billboardach i w prasie w całej Francji. Pomysły pozostałych finalistów zostały zrealizowane w formie pocztówek. Kreacja, która wraz z początkiem wakacji pojawiła się na billboardach, ma na celu przekonanie Francuzów, że nie należy siadać za kierownicą po wypiciu alkoholu; prowadzenie pod wpływem alkoholu jest gwarancją wypadku.

Firma Renault z jednej strony zbiera pozytywne opinie za angażowanie młodych twórców, z drugiej – spotyka się z krytyką l’Association de la Presse du Vin (Stowarzyszenie Prasy Winiarskiej). Na blogu organizacji, jej prezydent Michel Bettane zamieścił wpis, w którym mówi o kampanii, jako ‘perwersyjnej’. Według stowarzyszenia, na plakacie pokazana jest dopuszczalna ilość alkoholu, którą może spożyć kierowca przed wyruszeniem w drogę. Kampania jest według Michela Bettane zbyt redukcjonistyczna: potępia całą klasę społeczną i jej sposób życia, stanowiąc „edukacyjny nonsens”. Autor wpisu dodaje, że kampania Renault, zamiast uczyć kierowców odpowiedzialności, prowadzi do tego, że odbiorcy za równie niebezpieczne, co wypicie kieliszka apéritifu, powinni uznać prowadzenie samochodu marki Renault.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


  • 06.04.2023

    Mastercard przyspiesza wprowadzenie do obiegu ekologicznych kart płatniczych


  • 05.04.2023

    Nowa butelka Nałęczowianka w 100% z plastiku z recyklingu


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek