Czy 14-latek może być autorem kreacji wspierającej narodową kampanię prewencyjną? Okazuje się, że tak. Od 2004 roku firma Renault organizuje konkurs na plakat („Sécurité pour tous” – Bezpieczeństwo dla wszystkich) dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego. Uczestnicy mieszczą się w przedziale wiekowym 12-17 lat.
W tegorocznej edycji konkursu „Tes idées à l’affiche” (Twoje pomysły na plakacie) zwyciężyła praca „L’accident de Monsieur est servi!” (Pański wypadek podano!), autorstwa Quentina Cavaille i Valentina Chaumontet z Lyonu. Plakat został zrealizowany przez agencję Publicis i pojawił się na billboardach i w prasie w całej Francji. Pomysły pozostałych finalistów zostały zrealizowane w formie pocztówek. Kreacja, która wraz z początkiem wakacji pojawiła się na billboardach, ma na celu przekonanie Francuzów, że nie należy siadać za kierownicą po wypiciu alkoholu; prowadzenie pod wpływem alkoholu jest gwarancją wypadku.
Firma Renault z jednej strony zbiera pozytywne opinie za angażowanie młodych twórców, z drugiej – spotyka się z krytyką l’Association de la Presse du Vin (Stowarzyszenie Prasy Winiarskiej). Na blogu organizacji, jej prezydent Michel Bettane zamieścił wpis, w którym mówi o kampanii, jako ‘perwersyjnej’. Według stowarzyszenia, na plakacie pokazana jest dopuszczalna ilość alkoholu, którą może spożyć kierowca przed wyruszeniem w drogę. Kampania jest według Michela Bettane zbyt redukcjonistyczna: potępia całą klasę społeczną i jej sposób życia, stanowiąc „edukacyjny nonsens”. Autor wpisu dodaje, że kampania Renault, zamiast uczyć kierowców odpowiedzialności, prowadzi do tego, że odbiorcy za równie niebezpieczne, co wypicie kieliszka apéritifu, powinni uznać prowadzenie samochodu marki Renault.
M. Kryńska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy