logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kenia, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
   ──────  06.05.2010

Wykształcona dziewczynka to wykształcone społeczeństwo

Your browser does not support the video tag.


Stare afrykańskie przysłowie mówi, że jeśli kształci się chłopca, kształci się pojedynczą osobę, a jeżeli kształci się jedną dziewczynkę, kształci się całe społeczeństwo. Chociaż rząd Kenii wprowadził obowiązek nauki szkolnej, dostęp do edukacji dla dziewcząt wśród Masajów nie jest priorytetem. Jedynie nielicznym udaje się ukończyć szkołę podstawową, a jeszcze mniej rozpoczyna naukę w szkole średniej. Jeżeli rodzice chcą wykształcić swoje dziecko, wówczas inwestują w edukację syna, a nie córki, która zaraz po osiągnięciu dojrzałości (ok. 13 lat) powinna wziąć ślub i opuścić rodzinę.

Aby pomóc afrykańskim kobietom i dać im szansę wyboru, pozwolić decydować samym o sobie, Kakenya Ntaiya, która miała podążać tą samą drogą, co wszystkie dziewczynki urodzone w kenijskiej wiosce Enoosaen, przy współpracy z międzynarodową organizacją Vital Voices Global Partnership działającą na rzecz kobiet, przybliża problem równouprawnienia i dostępu do edukacji dla kobiet.

W tym celu przygotowana została animowana opowieść, w której Kakenya Ntaiya opowiada o swoich marzeniach i drodze do ich realizacji. Hasłem "This is my vital voice. Now raise yours." ("To jest mój głos życia. Teraz twoja kolej") Kakenya zachęca do pomocy w realizacji jej życiowego marzenia, czyli wybudowania szkoły dla masajskich dziewcząt w Kenii. Grafiką i podkładem muzycznym zajęli się odpowiednio Pistachios i Dan Radlauer.

Kakenya podróżuje po świecie jako gorliwa zwolenniczka edukacji dla kobiet, gdyż, jak twierdzi, edukacja to "narzędzie w walce z obrządkiem obrzezania i zawierania związków małżeńskich przez dziewczynki". Za swoją pracę na rzecz kobiet Kakenya Ntaiya została uhonorowana nagrodą Rising Voices Global Leadership.
K. Truszkowska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Kakenya
Czas:
2010.5.1 - 2010.5.25
Tematy:
Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
Kraje:
Kenia
Nadawca:
Vital Voices Global Partnership
Media:
Internet
Wykonawca:
Pistachios, Dan Radlauer
Adresaci:
Kobiety, ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
This is my vital voice. Now raise yours. (Ja już zrobiłam pierwszy krok. Teraz twoja kolej.)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


  • 23.05.2022

    Telefon prawdziwego zaufania


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek