Po raz szósty trwa kampania "Grunt to rodzina" realizowana na rzecz rodzinnych domów dziecka. Celem kampanii jest popularyzacja rodzinnych domów dziecka oraz zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny dla tych domów. Badania wskazują, że 76% dzieci trafiających do rodzinnych domów dziecka ma niższe szanse edukacyjne od swoich rówieśników. Z pieniędzy zebranych w czasie akcji finansowane są m.in. zajęcia edukacyjne, językowe, sportowe i artystyczne, zajęcia z logopedami i psychologami oraz wyjazdy edukacyjne.
Dzięki zeszłorocznej kampanii z pomocy skorzystało 920 dzieci z rodzinnych domów dziecka z całej Polski.
Według danych Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej prawie 100 tysięcy dzieci wychowuje się w Polsce poza rodziną, z czego niecałe 3% mieszka w domach rodzinnych. Fundacja Świętego Mikołaja, która organizuje kampanię, zwraca uwagę, że rodzin decydujących się na założenie rodzinnego domu dziecka wciąż jest za mało. Przyczyną tej sytuacji są przede wszystkim nadmiar biurokracji i brak środków finansowych. Wydłuża się także średni czas regulacji prawnej osieroconego dziecka. Obecny stan mogą zmienić m.in. zmiany w prawie, które są szansą zarówno dla dzieci jak i rodziców zastępczych.
Fundusz Edukacyjny można wesprzeć wysyłając charytatywny sms o treści 'Pomoc’ na nr 7545, wpłacając dowolna kwotę na konto kampanii, biorąc udział w licytacjach – na antenie Programu 3 Polskiego Radia i w serwisie swistak.pl, kupując płytę "Idą Święta" wydaną przez radiową Trójkę lub udzielając wsparcia finansowego na portalu siepomaga.pl
Akcja trwa do 10 stycznia.
Wsparcia finansowego kampanii udziela Urząd m. st. Warszawy, Canal+, Kontekst HR, VGI. Badania do kampanii prowadzi MillwardBrown SMG/KRC. Za kreację reklam drukowanych odpowiada firma Nowy Design, a w tworzeniu reklam telewizyjnych i radiowych udział wzięli Krzysztof Kokoryn, Wojciech Kliczka, Bester Quartet, Franciszek Pieczka, Studio Zet, Radio Kraków, Przemysław Jaworski, Yakumama Film i studio The Chimney Pot.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?