Wtorek kasyno, środa kasyno, czwartek…
Terminarz zapełniony szczelnie kartami do gry – tak wygląda życie hazardzisty. Wszystko podporządkowane jest grze i na nic innego nie ma czasu. Taką sytuację pokazuje reklama kanadyjskiej kampanii "Is gambling taking up all your time?" ("Czy hazard zabiera Ci czas?")- stworzonej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i Usług Społecznych Quebecu.
Kampania miała nauczyć osoby trzecie rozpoznawać symptomy patologicznego uzależnienia od hazardu osób im bliskich i zachęcić ich do działania, zanim będzie za późno i zanim nałóg zniszczy hazardzisty. W tym celu zorganizowano infolinię zaufania dla uzależnionych i ich rodzin. Pod wskazanym numerem telefonu psychologowie – specjaliści z zakresu terapii uzależnień – udzielali porad oraz kierowali do właściwych placówek na leczenie.
Inicjatywa władz Quebecu wynikała ze znacznego wzrostu przypadków uzależnień od hazardu wśród mieszkańców prowincji. Niemały wpływ na ten stan rzeczy mają działające na terenie Quebecu liczne kasyna. Według szacunków corocznie odwiedza je 10 milionów osób.
Kampania została zauważone przez branżę reklamową, która przyznała jej nagrodę podczas festiwalu Créa Awards w 2009 r.
J.Bednarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.03.2025
Urodziny
-
17.03.2025
I była też broń…
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!