Sznur wykonany z połączonych biustonoszy i walka kobiety w otoczeniu luster to dwie z czterech zwycięskich wizji filmowych, które mają zbudować "armię miliona kobiet" walczących z rakiem piersi. Wszystkie odwołują się do poczucia solidarności i wspólnotowej siły.
Rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. Wczesne wykrycie zwiększa szanse na wyleczenie, ale – jak informuje Światowa Organizacja Zdrowia – w krajach biednych i średniozamożnych rak jest diagnozowany w późnym stadium rozwoju. Nie zmienia to faktu, że rak piersi to choroba występująca globalnie. Stąd też wiele ogólnoświatowych inicjatyw, jak Miesiąc Walki z Rakiem Piersi obchodzony co roku w październiku. I właśnie 5 października 2009 r. rozstrzygnięto konkurs na spot telewizyjny promujący amerykańską kampanię "LOVE/AVON Army of Women" prowadzoną wspólnie przez AVON Foundation for Women oraz Dr. Susan Love Research Foundation.
Do ścisłego finału konkursu zakwalifikowano 4 filmy. "One Million Strong" oraz "Walk in the Park" (oba prezentowane pod artykułem) przygotowali studenci USC School of Cinematic Arts. Kolejne dwa filmy "One Voice" oraz "Million in the Mirror" należały do studentów z New York University’s Maurice Kanbar Institute of Film & Television.
Wybór najlepszego spotu należał do internautów, którzy od 25 września mogli głosować on-line na stronie czasopisma GLAMOUR. W ciągu 7 dni trwania konkursu, wzięło w nim udział ponad 28 tysięcy osób. Zwycięski okazał się clip "Million in the Mirror" (trzeci z prezentowanych spotów) przygotowany przez dwuosobowy zespół w składzie Marc Parees i Ryan Silbert. Warto zauważyć, że w żadnym momencie twórcy nie posłużyli się różowym kolorem symbolizującym walkę z rakiem piersi, co zrobili inni wprowadzając do reklam różowe biustonosze czy cegiełki.
Zdaniem internautów właśnie ten spot ma największe szanse przekonać milion kobiet, by przyłączyły się do ’kobiecej armii’ gotowej, jak głosi hasło kampanii "Zrobić coś więcej niż tylko poddać się leczeniu" (Going Beyond the Cure). Podstawowym działaniem nadawców kampanii jest prowadzenie specjalistycznych badań, które pozwolą poznać przyczyny choroby, a tym samym zwiększyć skuteczność profilaktyki rakowej. Jak przekonują obie fundacje "możemy być pokoleniem, które wyeliminuje raka piersi poprzez rozpoznanie przyczyn choroby i powstrzymanie jej, zanim zacznie się rozwijać”. Do wzięcia udziału w badaniach naukowych namawia się i kobiety, które pokonały raka, i kobiety z grupy wysokiego ryzyka – niezależnie od ich wieku i narodowości.
Na stronie www.armyofwomen.org dostępny jest formularz rejestracyjny, który umożliwia szybkie przyłączenie się do kampanii. Zgodnie z widocznym w witrynie licznikiem już ponad 300 tysięcy kobiet popiera akcję i jest gotowych do wzięcia udziału w badaniach.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy