logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia
11.01.2023
Tematy: Wydarzenia, Polska, Edukacja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia



W ciągu 12 miesięcy 2022 roku użytkownicy aplikacji Foodsi uratowali ponad 412 tysięcy kg jedzenia, które w przeciwnym wypadku trafiłyby do kosza. Dla konsumentów to atrakcyjne cenowo zakupy, zaś dla przedsiębiorców Foodsi to jedno z narzędzi usprawniających prowadzenie biznesu. Zamiast martwić się stratami, mogą zarobić na tym, co się nie sprzedało – i to z korzyścią dla planety.

Według danych Foodsi, w 2022 roku użytkownicy aplikacji odebrali ponad 825 tysięcy paczek-niespodzianek. Szacunkowo to ponad 412 tysięcy kg jedzenia, które udało się uratować przed zmarnowaniem. Produkcja jedzenia czy innych artykułów to również zużyta woda oraz emisja dwutlenku węgla. Dzięki temu udało się zaoszczędzić ponad milion kg CO2e (ekwiwalent dwutlenku węgla).

Na ten wynik miała niewątpliwie wpływ szeroko zakrojona kampania reklamowa Foodsi. Została ona przeprowadzona w ostatnim kwartale 2022 roku i miała na celu zwrócenie uwagi na skalę marnowania żywności oraz pokazanie Foodsi jako jednego z rozwiązań tego problemu. Jej przekaz był prosty: Tu się nie marnuje. TU, czyli w Polsce, pod naszym nosem, w naszych domach, w kawiarni na rogu i w sklepie, który codziennie odwiedzamy. Nie marnuje się, bo to my o to dbamy. To bezpośrednia zachęta do podjęcia nawet najprostszych działań, by razem walczyć z food waste (więcej na temat kampanii pisaliśmy TUTAJ).

Poza chęcią dołączenia do inicjatywy less waste, wysoki wzrost zainteresowania aplikacją można zaobserwować również w związku z szybującymi cenami żywności. Dzięki temu użytkownicy mogą zaoszczędzić np. na produktach codziennego użytku (m.in. na pieczywie). Zamiast ok. 5 zł za jeden bochenek chleba, w aplikacji zapłacą 9,99 zł lub 14,99 zł (w zależności od lokalu i wielkości paczki) za całą torbę pełną wypieków.

Rekordowym miesiącem w 2022 roku pod względem ilości uratowanych paczek był listopad. Natomiast największą popularnością w aplikacji w tym roku cieszyły się posiłki kuchni włoskiej, polskiej i azjatyckiej. Użytkownicy równie chętnie ratowali słodkie i słone wypieki z lokalnych cukierni, piekarni czy kawiarni. Wszystko wskazuje na to, że w pierwszej połowie 2023 roku licznik uratowanych paczek wskaże pierwszy milion, a kolejny będzie kwestią kilku miesięcy.

marnowanie jedzenie edukacja Ekologia i środowisko żywność konsumpcjonizm konsumenci dzielenie się jedzeniem less waste zero waste aplikacja mobilna Foodsi


Nazwa wydarzenia:
Użytkownicy aplikacji Foodsi uratowali w 2022 roku 412 tysięcy kilogramów jedzenia przed zmarnowaniem
Tematy:
Edukacja, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Foodsi





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

  • 08.05.2025Kampanie

    „Pomyśl przed” – kampania o bezpieczeństwie na drodze

  • 07.05.2025slider

    Imperium zbudowane na odpadach

  • 06.05.2025slider

    LEGO Braille Bricks po polsku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek