logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Opinie
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  10.10.2018

współczesny luksus to być odpowiedzialnym społecznie



Czasy, w których futro było synonimem luksusu, prestiżu i powodem do dumy, minęły bezpowrotnie. Obecnie noszenie futra odzwierzęcego jest zazwyczaj postrzegane jako wyraz ignorancji, a największe domy modowe jeden po drugim decydują się na całkowite wycofanie tego materiału ze swoich kolekcji – mówi Anna Iżyńska, specjalista ds.komunikacji w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki, którego celem jest walka o poprawę losu zwierząt hodowlanych.

➡️ https://www.otwarteklatki.pl/dzialaj-z-nami/W demonstracji w obronie praw zwierząt wzięło udział 5 tysięcy osób….

Opublikowany przez Otwarte Klatki Środa, 3 października 2018

Zmieniły się również metody działania aktywistów prozwierzęcych, którzy zamiast koncentrować się na indywidualnych konsumentach, w dużo większym stopniu skupiają swoją uwagę na samą branży modowej, zachęcając kolejne firmy do wpisania dobrostanu zwierząt w swoją strategię odpowiedzialności społecznej. Powstała w wyniku tego międzynarodowa kampania Fur Free Retailer ma na celu zapewnienie konsumentom rzetelnych informacji na temat polityki sklepów w kwestii futer i umożliwienie tym samym świadomych i etycznych wyborów. Na ten moment do programu przyłączyło się ponad 930 marek z całego świata, w tym giganci modowi tacy jak GUCCI, Armani, Michael Kors, czy Hugo Boss.

Gucci's CEO announces LIVE of Facebook to go fur-free

Gucci's CEO Marco Bizzarri received a double ovation after his announcement to go FUR-FREE this week. The brand's decision is a MAJOR game-changer for the fashion industry worldwide!We warmly welcome Gucci to our Fur Free Retailer program! Check out what other brands are fur-free at: furfreeretailer.com #GucciFurFree #FurFreeRetailer #FutureOfFashion

Opublikowany przez Fur Free Retailer Niedziela, 15 października 2017

Wspaniała wiadomość!London Fashion Week to jedno z największych wydarzeń modowych na świecie – i pierwsze wolne od…

Opublikowany przez Otwarte Klatki Środa, 19 września 2018

We wrześniu do tego grona dołączył również brytyjski dom mody Burberry. Jak wyjaśnił nowy dyrektor kreatywny marki Riccardo Tisci, “współczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie”. Taka zmiana z pewnością podreperuje wizerunek firmy, która w lipcu spotkała się z ogromną krytyką opinii publicznej po tym, jak ujawniła, że w roku podatkowym 2017 zniszczyła niesprzedane ubrania, dodatki i kosmetyki o łącznej wartości 28,6 milionów funtów.

Tisci tłumaczy decyzję o wycofaniu futer m.in. napływem nowych, młodszych klientów, dla których kwestie zrównoważonej mody i dbałości o środowisko są równie ważne jak jakość i design. Potwierdzają to badania: według sondażu IBRiS z 2015 roku 70% osób w grupie wiekowej 18-35 lat uważa, że hodowla zwierząt z przeznaczeniem na futro powinna zostać całkowicie zakazana.

Na zwiększoną świadomość konsumentów z pewnością wpływa w dużym stopniu działalność organizacji pozarządowych. Obrońcy praw zwierząt zamienili puszki z farbą na kamery i drony, za pomocą których ujawniają to, co branża futrzarska od lat skrupulatnie przed społeczeństwem ukrywała, niejednokrotnie narażając się przy tym na procesy sądowe.

W Polsce momentem przełomowym pod tym względem było śledztwo opublikowane w 2012 roku przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki wraz z raportem “Cena Futra”, a także kolejne śledztwa organizacji: z 2013 roku, zrealizowane na fermach norek należących do dwóch członków zarządu Polskiego Związku Hodowców i Producentów Zwierząt Futerkowych, a także z 2016 roku: z ferm lisów oraz nagrane ukrytą kamerą przez osobę, która zatrudniła się na fermie norek.

W 2013 roku Stowarzyszenie Otwarte Klatki zostało oficjalnym przedstawicielem Fur Free Alliance w Polsce i koordynatorem programu Fur Free Retailer. Od tej pory do grona Sklepów Wolnych od Futer przyłączyło się ponad 50 polskich marek i projektantów, m.in. Mohito, Solar, Reserved, Sinsay, SIMPLE, a w ostatnim czasie również platforma SHOWROOM.

Opublikowany przez Fur Free Retailer Piątek, 16 marca 2018

 

Coraz bliższy jest też moment, w którym w ślad za poparciem społecznym i zmianami w branży pójdą decyzje polityczne. Losy nowelizacji ustawy o ochronie zwierząt i przewidzianego w niej zakazu hodowli na futra wciąż nie są pewne. Warto więc trzymać kciuki, by Polska jak najszybciej dołączyła do krajów takich jak Holandia czy Wielka Brytania, które w Europie są pod tym względem takimi pionierami, jak Stella McCartney czy Armani w branży modowej…

SHOWROOM – the biggest Polish platform for fashion companies and designers – joined the Fur Free Retailer program! You can check their offer here: https://www.showroom.pl

Opublikowany przez Fur Free Retailer Środa, 5 września 2018








polecamy ─── 18.11.2020

Zielone podnosi libido


Jak wiadomo, seks wykorzystywany jest w reklamie, by sprzedawać wszystko – od koparek poprzez trumny, aż po gładź...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.01.2021

    „Brzydkie” buraki w Lidlu


  • 05.01.2021

    Trwa nabór do do 19. edycji raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”


  • 09.12.2020

    Auchan dołącza do partnerów aplikacji Too Good To Go


  • 08.12.2020

    W Gdańsku ruszyła Pralnia Społecznie Odpowiedzialna – dla osób w kryzysie bezdomności


  • 03.12.2020

    Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych


  • 01.12.2020

    #DomZSerca stanął w Wierzbicy pod Radomskiem


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Opinie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa cisteczek