logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  28.04.2009

Współczesny Abraham, czyli kampania z brodą



Temat kampanii „Not For Sale” ze stycznia br. i jej cel to bardzo ważna kwestia, ponieważ chodzi o współczesne niewolnictwo. Twórcy kampanii na pewno kierowali się szczytnymi przesłankami, ale nawet słynne amerykańskie agencje reklamowe popełniają błędy, a raczej gafy.

Kampania agencji Martin| Williams z Minneapolis, której hasło brzmi „Modern day slavary needs modern day Abes” jest niestety niezbyt chlubnym dowodem na to twierdzenie. Kobieta z brodą bardziej przywołuje na myśl bohaterów Monthy Pytona z filmu „Żywot Briana” niż Abrahama Lincolna, którego, jak sugeruje slogan, powinniśmy naśladować w jego walce z niewolnictwem. Podobne zdanie mają internauci śledzący kampanie z całego świata, którzy na forach branżowych oceniają projekt jako co najwyżej słaby, a jedyną reakcją jaką wywołuje jest rozbawienie.

Prawdopodobnie osoby odpowiedzialne za kreacje kampanii chciały się wpisać w modny teraz nurt porównań Baracka Obamy z Abrahamem Lincolnem i we wzrost popularności jednego z najważniejszych amerykańskich polityków w historii. Ale czy użycie jego brody jako symbolu walki z niewolnictwem było do końca przemyślane? Jak wiemy – wąsy mogą być symbolem, udowodnili to i Lech Wałęsa, i Marcel Duchamp, a nawet Józef Stalin, ale broda?

Miejmy nadzieję, że ta odsłona projektu nie przeszkodzi w dalszej realizacji, skutecznej jak dotąd, prowadzonej w innym stylu, kampanii. Organizatorzy akcji powinni pamiętać o tym, że najważniejsza jest konsekwencja i jasność w komunikacji z odbiorcą, a tego typu działania zacierają pozytywny obraz i mogą zniweczyć ich wcześniejsze realizacje.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


  • 06.04.2022

    Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?


  • 25.02.2022

    Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


  • 12.01.2022

    Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek