Temat kampanii „Not For Sale” ze stycznia br. i jej cel to bardzo ważna kwestia, ponieważ chodzi o współczesne niewolnictwo. Twórcy kampanii na pewno kierowali się szczytnymi przesłankami, ale nawet słynne amerykańskie agencje reklamowe popełniają błędy, a raczej gafy.
Kampania agencji Martin| Williams z Minneapolis, której hasło brzmi „Modern day slavary needs modern day Abes” jest niestety niezbyt chlubnym dowodem na to twierdzenie. Kobieta z brodą bardziej przywołuje na myśl bohaterów Monthy Pytona z filmu „Żywot Briana” niż Abrahama Lincolna, którego, jak sugeruje slogan, powinniśmy naśladować w jego walce z niewolnictwem. Podobne zdanie mają internauci śledzący kampanie z całego świata, którzy na forach branżowych oceniają projekt jako co najwyżej słaby, a jedyną reakcją jaką wywołuje jest rozbawienie.
Prawdopodobnie osoby odpowiedzialne za kreacje kampanii chciały się wpisać w modny teraz nurt porównań Baracka Obamy z Abrahamem Lincolnem i we wzrost popularności jednego z najważniejszych amerykańskich polityków w historii. Ale czy użycie jego brody jako symbolu walki z niewolnictwem było do końca przemyślane? Jak wiemy – wąsy mogą być symbolem, udowodnili to i Lech Wałęsa, i Marcel Duchamp, a nawet Józef Stalin, ale broda?
Miejmy nadzieję, że ta odsłona projektu nie przeszkodzi w dalszej realizacji, skutecznej jak dotąd, prowadzonej w innym stylu, kampanii. Organizatorzy akcji powinni pamiętać o tym, że najważniejsza jest konsekwencja i jasność w komunikacji z odbiorcą, a tego typu działania zacierają pozytywny obraz i mogą zniweczyć ich wcześniejsze realizacje.
Redakcja portalu kampaniespoleczne.pl
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.05.2022
Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci
-
04.05.2022
Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce
-
06.04.2022
Używane auto elektryczne — czy to dobry pomysł?
-
25.02.2022
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie? – tłumaczy Agnieszka Aksamit-Oknińska
-
18.02.2022
Osiem pytań o wolontariat pracowniczy
-
12.01.2022
Nie ma zdrowej diety dziecka bez zdrowej diety rodzica