Wrocław – piękne kobiety i wata cukrowa
Włoch pozuje obejmując uśmiechnięte kobiety, a mały Brytyjczyk sam robi sobie zdjęcia z kciukiem uniesionym do góry czy też watą cukrową w dłoni. Tłem do wszystkich fotografii są różne, charakterystyczne punkty Wrocławia.
Spoty reklamowe mają promować Wrocław jako Europejską Stolicę Kultury, którą miasto (równolegle z hiszpańskim San Sebastian) będzie w 2016 roku. Bohater pierwszego spotu, Włoch Mateo, żali się przyjacielowi ze swoich rozterek sercowych. Ten doradza mu wyjazd do Wrocławia, by nabrał dystansu i "poszukał inspiracji w sztuce", Mateo jednak decyduje się na wycieczkę ze względu na piękne polskie kobiety. Rudowłosy chłopiec z Wielkiej Brytanii zaś ma zostać wysłany przez rodziców za granicę, by miał kontakt z kulturą – oni proponują Londyn lub Cambridge, syn zaś chce jechać do Wrocławia, co spotyka się z ich aprobatą.
Filmy promujące ESK zostały wyprodukowane wspólnie z Telewizją Polską i będą emitowane na jej kanałach. Zostały przygotowane w wersji z napisami i lektorem, łączny koszt produkcji i emisji wyniósł 80 tys. zł. Opublikowane w poniedziałek materiały zostały skrytykowane w internecie – spotowi z Włochem zarzucano seksizm, a obu brak podkreślenia oferty kulturalnej miasta.
Europejska Stolica Kultury w danym roku otrzymuje od Unii Europejskiej fundusze na rozwinięcie swojej oferty kulturalnej i organizuje wydarzenia, które mają przyciągnąć do niej zainteresowaną kulturą publiczność. W tym roku są to Umeå (Szwecja) oraz Ryga (Łotwa).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
07.05.2024
Dzień Długu Ekologicznego — dla Polski to już 28 kwietnia
-
07.05.2024
Truskawki to ulubione owoce Polaków
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
04.05.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
03.05.2024
CelebryKłamstwa