logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  29.10.2009

Własna śmierć w Antyradiu



Antyradio włącza się w ogólnopolskie działania na rzecz uświadamiania i przybliżania społeczeństwu problematyki transplantologii. W piątek 30 października rusza akcja „Przeżyj własną śmierć”, mająca na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej na problemy transplantologii w Polsce.

Od godziny 10 do 16 na antenie radia prowadzący i goście będą dyskutować o różnych aspektach tego zagadnienia. W tym dniu Antyradio przygotuje specjalne „otwarte” studia zlokalizowane w Warszawie (hala główna Dworca Centralnego), Krakowie (hala główna Dworca Głównego) i Katowicach (przed Dworcem Głównym). Nie przez przypadek dobrano termin – tuż przed Dniem Wszystkich Świętych. To właściwy moment na dyskusję o transplantologii.

W Polsce liczba zabiegów transplantologicznych nadal należy do najniższych w Europie. Jednym z czynników ograniczających ich ilość jest brak organów pobieranych od osób zmarłych. Często barierą nie do pokonania okazuje się rodzina, która nie wyraża zgody na pobranie organów od najbliższych, u których stwierdzono śmierć pnia mózgu. Dzieje się tak, mimo, iż w Polsce obowiązuje prawo tzw. „zgody domniemanej”. Oznacza to, że lekarze mogą bez niczyjej zgody pobrać organy, chyba że potencjalny dawca wyraził swój sprzeciw i zgłosił ten fakt w Centralnym Rejestrze Sprzeciwów.

Podczas piątkowej akcji „Przeżyj własną śmierć” będą rozdawane ulotki informacyjne oraz „oświadczenia woli”, czyli dokumenty informujące o woli przekazania, w wypadku śmierci, swoich organów do przeszczepu. Goście, prowadzący i wolontariusze będą namawiali do ich wypełniania i informowania o swojej decyzji najbliższych – decyzji, która może uratować ludzkie życie.

Gośćmi „otwartej anteny” Antyradia będą lekarze, psychologowie, księża i celebryci. Swoją obecność zapowiedzieli m.in. Przemysław Saleta, Emilian Kamiński, Dorota Wellman, Olaf Deriglasoff, Tomasz Jacyków, Mateusz Damięcki, Jan Borysewicz, Ilona Felicjańska i Maciej Węsławski. Prowadzący będą dyskutować z nimi „na żywo” o różnych aspektach transplantologii. Swoje opinie będą mogli wyrazić również przypadkowi przechodnie i podróżni.

Partnerem merytoryczny akcji „Przeżyj własną śmierć” zostało Stowarzyszenie „Życie po przeszczepie”, a partnerem medialnym – „Gazeta Wyborcza”. Więcej informacji na temat transplantologii można znaleźć na stronie www.przeszczep.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 16.02.2023

    LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan


  • 07.02.2023

    #NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania


  • 03.02.2023

    Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste


  • 31.01.2023

    Przystanek Zieleń na Mokotowie i ‎Wilanowie


  • 09.01.2023

    Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek