logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Więcej dymu, mniej człowieka
09.09.2015
Tematy: Kampanie, Brazylia, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Więcej dymu, mniej człowieka



Dym wdziera się w każde zagłębienie na skórze, sprawiając wrażenie jakby jednocześnie się z nich wydobywał. Wydaje się, że za chwilę wypełni cały kadr i całkowicie przysłoni szarą twarz na środku zdjęcia.

Twórcy kampanii "Face" ("Twarz") postanowili w ten sposób zwrócić uwagę społeczeństwa na problem uzależnienia od papierosów, które choć często lekceważone, wciąż jest jednym z najczęstszych nałogów. Wymowne hasło towarzyszące fotografii ma jeszcze bardziej podkreślić jej przekaz. "More cigarettes, less you" ("Im więcej papierosów, tym mniej ciebie") – to dosłowny opis tego, co przedstawia kreacja, ale również próba metaforycznego ukazania wpływu nikotyny na organizm palacza. By uniknąć niejasności, we właściwym zinterpretowaniu tego zestawienia ma pomóc dodatkowy tekst umieszczony obok zdjęcia. Zgodnie z jego treścią "każdy papieros zabiera 11 minut życia" a co więcej, oprócz zdrowia, zabiera też "część życia", co w kampanii symbolizuje twarz znikająca za obłokiem papierosowego dymu.

Pomysłodawcami kampanii jest Instytut Mario Penna, który jest jednym z czołowych ośrodków w Brazylii zajmującym się profilaktyką nowotworów. Jednym z najczęściej występującym z nich jest rak płuc na który szczególnie narażeni się palacze, i to właśnie do nich została skierowana kreacja. Uświadomienie osobom dotkniętym nałogiem jego destrukcyjnego wpływu na organizm, ma stanowić pierwszy krok w kierunku całkowitego zerwania z uzależnieniem.

Maciej Zubel



Nazwa kampanii:
Face
Czas:
2015.8.28
Nadawca:
Instituto Mário Penna
Media:
Plakaty
Wykonawca:
Casasanto
Adresaci:
Osoby palące papierosy
Hasło kampani:
More cigarettes, less you (Im więcej papierosów, tym mniej ciebie)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek