logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  22.08.2013

„Widzisz rowerzystę. Pomyśl, że to koń”

Your browser does not support the video tag.


Trzeba wyczesać mu grzywę, wyczyścić podkowy, napoić i pochwalić. W najnowszej kampanii szkockiego rządu skierowanej do kierowców samochodów chodzi jednak o coś mniej absurdalnego.

Gdy typowy szkocki kierowca słyszy komunikat „Traktuj rowerzystów jak konie”, w wyobraźni pojawia mu się seria obrazów w stajni i na torze do skoków przez przeszkody. Dokarmia profesjonalnych kolarzy, czesze „grzywę” uroczej rudej rowerzystce na holenderce, ale gdy już przymierza się do podrapania w bródkę kolejnego posiadacza jednośladu, słyszy stanowcze… "nie".

Nie o to chodzi. Twórcy kampanii "Horse" ("Koń") z agencji Newhaven w Edynburgu mieli na myśli, by zwolnił, był wobec nich ostrożny i zrobił im miejsce na drodze. „Let’s all get along. Follow the nice way code” ("Dogadajmy się. Po dobroci") – głosi hasło telewizyjnego spotu. Medialnej ekspozycji kampanii towarzyszy również specjalnie zaprojektowany podręcznik Nice Way Code (w wolnym tłumaczeniu: Zasady Miłego Zachowania się na Drodze).

Według statystyk Ministerstwa Transportu, w 2012 roku liczba rowerzystów, którzy zginęli na brytyjskich drogach wzrosła o 10 proc., a ciężko rannych o 4. Jak podaje korespondent BBC News UK: Wynika to z większego zainteresowania przemieszczaniem się po mieście rowerem, zwłaszcza wśród mieszkańców Londynu. Teraz projektanci dróg zostaną wezwani do większego skupienia się nad ich bezpieczeństwem.

Małgorzata Szwarc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Horse
Czas:
2013.8.7 - 2013.9.7
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
Cycling Scotland (The Scottish Government)
Media:
Telewizja
Wykonawca:
Newhaven (Edinburgh)
Adresaci:
Kierowcy samochodów
Hasło kampani:
See cyclist. Think horse (Widzisz rowerzystę. Pomyśl, że to koń); Let’s all get along. Follow the nice way code (Dogadajmy się. Po dobroci)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię re\Wisła


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 25.05.2022

    Bezprawne prawa


  • 25.05.2022

    Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 24.05.2022

    Głos w obronie zwierząt


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek