Niewidzialność jest jedną z najczęściej wymienianych cech nadprzyrodzonych, które ludzie chcieliby posiadać. Dawałaby wiele możliwości – inni nie mogą oceniać zachowań ani wyglądu osoby, której nie widzą, pozwala na robienie wielu rzeczy niepostrzeżenie. Faktyczna niewidzialność w sytuacji, gdy ma się problemy, może być jednak najgorszym przekleństwem.
Agencja All Channels/Advertising dla bułgarskiego oddziału UNICEF, międzynarodowej organizacji walczącej o prawa dzieci, stworzyła kreatywny bilbord, który doskonale oddawał sedno sprawy. Ich celem było oddanie złożoności problemu przemocy domowej. Przemoc domową wobec dzieci trudno zobaczyć z zewnątrz, ponieważ rodzice, którzy ją stosują, często dobrze maskują się przed społeczeństwem.
W dzień billboard przedstawia zwykłe zdjęcie dziewczyny siedzącej na podłodze pod ścianą. Jej postawa od razu kojarzy się z kimś kto płacze, głowę opierając na kolanach. Obraz ten opatrzony jest napisem „Make invisible visible” („Spraw by niewidzialne było widzialne”). Kiedy zapada zmrok i billboard zostaje oświetlony reflektorem, na zdjęciu obok dziewczyny pojawia się cień osoby z podniesioną ręką jednoznacznie sugerującą zadanie ciosu.
Pomysł nawiązuje też do pory, kiedy często przemoc domowa ma miejsce, a mianowicie właśnie pod osłoną nocy. W ciągu dnia dzieci zazwyczaj są w szkole bądź same w domu, wieczór zaś jest momentem, kiedy dorośli wracają z pracy, a dramat dzieci rodziców stosujących przemoc się zaczyna.
Kampania miała także uczulić ludzi na zachowania innych, a tym samym zachęcić ich do reagowania.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.11.2024
Nie daj się trollom!
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka