logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  04.06.2009

Węgry liderem CSR



Firma Braun & Partners Network opublikowała wyniki Ratingu CSR 24/7, przeprowadzonego w czterech krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Bułgaria, Węgry, Rumunia). Regionalny rating CSR pokazuje wiodącą pozycję węgierskich firm (wiarygodność działań CSR na poziomie 33%). Na drugim miejscu uplasowały się polskie firmy (26%), natomiast rumuńskie i bułgarskie przedsiębiorstwa są dopiero w pierwszej fazie budowania kompleksowego podejścia do odpowiedzialnego biznesu, które ma na uwadze m. in. dbałość o środowisko naturalne, dialog z interesariuszami czy zasady ładu korporacyjnego. Średnia dla firm rumuńskich to 17% zaś dla bułgarskich 15%.

W rankingu CSR 24/7 CEE-100 pierwsze miejsce z wynikiem 79% zdobyła węgierska firma telekomunikacyjna “Magyar Telekom” (filia niemieckiego Telekomu). Najlepsze rezultaty w Polsce i Rumunii osiągnęły firmy paliwowe – (“Grupa Lotos” – 60%, “Petrom” – 48%). W Bułgarii najlepszy wynik (29%) osiągnęły „Asarel Medet” (przemysł wydobywczy i przetwórczy) i “Kozloduy” (elektrownia jądrowa).

Na liście 20 najlepszych firm rankingu znalazło się 11 firm z Węgier, 7 firm z Polski oraz 2 z Rumunii. Wśród najlepszych 20 firm rankingu nie znalazła się ani jedna spółka z Bułgarii.

Spośród siedmiu sektorów, w jakich sklasyfikowane zostały firmy w rankingu Top100, branża telekomunikacyjna uzyskała najwyższe wyniki ze średnią 34%, następnie najwyższe miejsca zajęły firmy z branży finansowej oraz branży energetycznej (26%).

Ranking wskazuje na stosunkowo słabe wyniki w zakresie komunikowania działań z obszaru społecznie odpowiedzialnego biznesu m.in. w dziedzinie relacji pracowniczych. Przykładowo, bardzo rzadko firmy informują o stosowaniu nietypowych form zatrudnienia, takich jak zatrudnienie na pół etatu czy elastyczny czas pracy. Zaskakującym jest fakt, że jednymi z mniej wiarygodnych działań w firmach jest ich zaangażowanie społeczne (brak informacji nt. kwoty wsparcia czy też systematyczny wolontariat w firmie).

Spośród 100 firm, w ciągu ostatnich dwóch lat, jedynie 12 opublikowało raport CSR oparty na międzynarodowych standardach raportowania. Ponadto tylko 22 strony korporacyjne mają łatwo dostępną sekcję poświęconą CSR lub zrównoważonemu rozwojowi.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 24.01.2022

Znak – pełnosprawni


Na całym świecie osoby niepełnosprawne ruchowo są w życiu publicznym reprezentowane przez jedną ikonę – osobę siedzącą na...


nazwa kategorii: Kreacje / printy

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 18.02.2022

    Osiem pytań o wolontariat pracowniczy


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek