logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Węgry liderem CSR
04.06.2009
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Węgry liderem CSR



Firma Braun & Partners Network opublikowała wyniki Ratingu CSR 24/7, przeprowadzonego w czterech krajach Europy Środkowo-Wschodniej (Polska, Bułgaria, Węgry, Rumunia). Regionalny rating CSR pokazuje wiodącą pozycję węgierskich firm (wiarygodność działań CSR na poziomie 33%). Na drugim miejscu uplasowały się polskie firmy (26%), natomiast rumuńskie i bułgarskie przedsiębiorstwa są dopiero w pierwszej fazie budowania kompleksowego podejścia do odpowiedzialnego biznesu, które ma na uwadze m. in. dbałość o środowisko naturalne, dialog z interesariuszami czy zasady ładu korporacyjnego. Średnia dla firm rumuńskich to 17% zaś dla bułgarskich 15%.

W rankingu CSR 24/7 CEE-100 pierwsze miejsce z wynikiem 79% zdobyła węgierska firma telekomunikacyjna “Magyar Telekom” (filia niemieckiego Telekomu). Najlepsze rezultaty w Polsce i Rumunii osiągnęły firmy paliwowe – (“Grupa Lotos” – 60%, “Petrom” – 48%). W Bułgarii najlepszy wynik (29%) osiągnęły „Asarel Medet” (przemysł wydobywczy i przetwórczy) i “Kozloduy” (elektrownia jądrowa).

Na liście 20 najlepszych firm rankingu znalazło się 11 firm z Węgier, 7 firm z Polski oraz 2 z Rumunii. Wśród najlepszych 20 firm rankingu nie znalazła się ani jedna spółka z Bułgarii.

Spośród siedmiu sektorów, w jakich sklasyfikowane zostały firmy w rankingu Top100, branża telekomunikacyjna uzyskała najwyższe wyniki ze średnią 34%, następnie najwyższe miejsca zajęły firmy z branży finansowej oraz branży energetycznej (26%).

Ranking wskazuje na stosunkowo słabe wyniki w zakresie komunikowania działań z obszaru społecznie odpowiedzialnego biznesu m.in. w dziedzinie relacji pracowniczych. Przykładowo, bardzo rzadko firmy informują o stosowaniu nietypowych form zatrudnienia, takich jak zatrudnienie na pół etatu czy elastyczny czas pracy. Zaskakującym jest fakt, że jednymi z mniej wiarygodnych działań w firmach jest ich zaangażowanie społeczne (brak informacji nt. kwoty wsparcia czy też systematyczny wolontariat w firmie).

Spośród 100 firm, w ciągu ostatnich dwóch lat, jedynie 12 opublikowało raport CSR oparty na międzynarodowych standardach raportowania. Ponadto tylko 22 strony korporacyjne mają łatwo dostępną sekcję poświęconą CSR lub zrównoważonemu rozwojowi.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

  • 17.05.2024Wydarzenia

    Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek