logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Wędrująca koperta – to działa!
24.06.2008
Tematy: Opinie

Wędrująca koperta – to działa!



Zachwyciłem się ciekawym i bardzo prostym pomysłem na kampanię „Recykling works” z Nowej Zelandii – informacja dotycząca problemu recyklingu i zbiórki środków finansowych na działania organizacji ekologicznej WWF, dociera do odbiorcy w sposób bezpośredni, a sam proces dystrybucji informacji przebiega w kontekście promocji tegoż recyklingu.

Używając jednej koperty, a w niej jednego listu podejmującego tematykę recyklingu, wiadomość trafia do odbiorcy, a następnie tenże list przekazywany jest następnym adresatom na zasadzie „podaj dalej”.

Po raz kolejny okazuje się, że pomysł, a przy tym kontekst i prostota, jest wielką siłą również – a może przede wszystkim – kampanii o charakterze społecznym. Bo przecież odbierając tę kampanię, przekazując ideę społeczną w niej zawartą, podejmujemy działania, które są istotą przekazu, więc sam kontekst uświadamia nam problem społeczny, a przekazanie koperty dalej, i tym samym czynny udział w kampanii, czyni z nas od razu osoby bardziej ekologicznie świadome oraz odpowiedzialne, a czasami nawet wspierające działania WWF.

Fajne i na dodatek efektywne działanie.
Ireneusz Stankiewicz








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek