Zachwyciłem się ciekawym i bardzo prostym pomysłem na kampanię „Recykling works” z Nowej Zelandii – informacja dotycząca problemu recyklingu i zbiórki środków finansowych na działania organizacji ekologicznej WWF, dociera do odbiorcy w sposób bezpośredni, a sam proces dystrybucji informacji przebiega w kontekście promocji tegoż recyklingu.
Używając jednej koperty, a w niej jednego listu podejmującego tematykę recyklingu, wiadomość trafia do odbiorcy, a następnie tenże list przekazywany jest następnym adresatom na zasadzie „podaj dalej”.
Po raz kolejny okazuje się, że pomysł, a przy tym kontekst i prostota, jest wielką siłą również – a może przede wszystkim – kampanii o charakterze społecznym. Bo przecież odbierając tę kampanię, przekazując ideę społeczną w niej zawartą, podejmujemy działania, które są istotą przekazu, więc sam kontekst uświadamia nam problem społeczny, a przekazanie koperty dalej, i tym samym czynny udział w kampanii, czyni z nas od razu osoby bardziej ekologicznie świadome oraz odpowiedzialne, a czasami nawet wspierające działania WWF.
Fajne i na dodatek efektywne działanie.
Ireneusz Stankiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
15.09.2023
Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie
-
04.08.2023
Porozmawiajmy szczerze o otyłości
-
12.05.2023
„Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
02.11.2022
Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?