Aplikacje na urządzenia mobilne oparte o mechanikę grywalizacji to młody i perspektywiczny kierunek rozwoju marketingu społecznego. Zmieniają nawyki, zwiększają motywację, uczą i trenują dostarczając odbiorcy angażującej rozrywki. Święty Graal edukacji – „uczyć bawiąc” – odnaleziony. Czas na dobre pomysły i atrakcyjne realizacje w ilości przystającej do oczekiwań. Oczekiwaniom jury festiwalu w Cannes sprostała aplikacja Alvio, czego dowodem jest m.in.Złoty Lew w kategorii Mobile. Jest ona owocem współpracy firmy QoL Devices, producenta urządzeń medycznych dla pacjentów oraz agencji interaktywnej R/GA New York, którym przyświecał cel polepszenia komfortu życia dzieci chorych na astmę. Dostępne na rynku lekarstwa pomagają, ale wielu rodziców martwi ilość i częstotliwość ich przyjmowania. Kontrolowanie stanu zdrowia i regularne ćwiczenia nawet o 86% potrafią zmniejszyć ich użycie. Problem jest to, że w klasycznym wydaniu, są one karkołomne, mozolne, wymagają sporo wyczucia i wiedzy. Odpowiedzią na niego ma być Alvio: aplikacja na urządzenia mobilne, której kontrolerem jest proste urządzenie mierzące siłę oddechu. Trenuje oddech, a jednocześnie gromadzi i analizuje dane dotyczące stanu zdrowia informując rodzica o poczynionym postępie, lub alarmuje o pogorszeniu kondycji. Dla dziecka jest to natomiast po prostu… fajna gra.
CZYTAJ TEŻ:
-
11.09.2024
Na(d)staw ucho
-
10.09.2024
Na manowce
-
08.09.2024
Uprzejmie donoszę
-
07.09.2024
We wrogim domu
-
06.09.2024
Roztopiony lód to nic fajnego
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym