logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Polska, Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  03.08.2015

Ważna wiadomość spod podeszwy

Your browser does not support the video tag.


Gdy spacerowicz, biegaczka czy przechodzący przez ulicę młody mężczyzna spoglądają w dół, w kałużach mogą zobaczyć nie swoje odbicie, ale drugiego człowieka, który ma dla nich ważną wiadomość – związaną z noszonym przez nich obuwiem.

30 lipca 2015, Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie wraz z 17 innymi europejskimi organizacjami zajmującymi się prawami człowieka i prawami pracowniczymi oraz organizacje partnerskie z Indii, Indonezji i Chin rozpoczęła międzynarodową kampanię "Kupuj Odpowiedzialnie Buty". Akcja ma zwrócić uwagę na łamanie praw człowieka przy produkcji obuwia, w tym płace niewystarczające na podstawowe potrzeby życiowe i warunki pracy niebezpieczne dla zdrowia osób zatrudnionych na różnych etapach produkcji butów. Kampania podnosi również potrzebę regulacji umożliwiających większą transparentność łańcuchów dostaw w globalnym przemyśle obuwniczym.

Jak podają organizatorzy, problemem specyficznym dla produkcji butów i dodatków skórzanych są niebezpieczne warunki pracy w garbarniach oraz ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. W wielu zakładach do garbowania używa się tlenku chromu III, który w przypadku niezachowania odpowiednich warunków utlenia się do postaci sześciowartościowego tlenku chromu, będącego substancją toksyczną, szkodzącą poważnie ludziom i środowisku. Taka sytuacja ma miejsce w znaczącej liczbie garbarni w Azji.

Na zlecenie kampanii firma Nielsen przeprowadziła badania opinii publicznej w 20 krajach Unii Europejskiej. Wynika z nich, że 50% Europejczyków (58% Polaków) wie mało lub nic o produkcji butów pomimo, że przemysł obuwniczy działa na wielką skalę, wytwarzając ok. 22 miliardy par butów rocznie, z czego 87% w Azji. 85% respondentów/ek (63% w przypadku Polski) jest gotowa zapłacić więcej za buty wyprodukowane zgodnie ze standardami ochrony środowiska i z poszanowaniem praw człowieka. Jedna czwarta pytanych w 20 krajach (19% w Polsce) deklaruje, że zapłaciłaby co najmniej 25% więcej. Badanie pokazało również, że 63% Europejczyków (66% Polaków) uważa, że Unia Europejska powinna wprowadzić regulacje zapewniające, że produkty wchodzące na unijny rynek zostały wytworzone z poszanowaniem praw człowieka.

Poprzez kampanię „Kupuj Odpowiedzialnie Buty” chcemy zwiększać świadomość konsumencką nt. produkcji obuwia oraz prowadzić dialog z firmami obuwniczymi nt. monitorowania i poprawy warunków pracy i przestrzegania standardów ochrony środowiska w ich łańcuchach dostaw. Będziemy również postulować ustanowienie przez Unię Europejską regulacji zapewniających przestrzeganie praw pracowniczych przy produkcji trafiających do nas towarów – mówi Joanna Szabuńko z Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.

Konsumenci i konsumentki mogą wesprzeć kampanię na rzecz odpowiedzialnej produkcji obuwia poprzez używanie aplikacji mobilnej. Dzięki niej wezmą udział w Wirtualnym Marszu do Brukseli. W ten sposób poprą postulaty wprowadzenia przez Unię Europejską regulacji zapewniających transparentność łańcuchów dostaw przemysłu obuwniczego. Aplikacja jest dostępna tutaj: http://changeyourshoes.cantat.com


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Kupuj odpowiedzialnie buty
Czas:
2015.7.30
Tematy:
Konsumpcjonizm i konsumenci, Praca i polityka zatrudnienia, Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie
Media:
Internet
Adresaci:
Konsumenci





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 26.05.2023

    Młodzi influencerzy jak dzieci w kopalni? Prawo nie nadąża za trendami


  • 25.05.2023

    Dog save the King!


  • 25.05.2023

    Ruszyła ogólnopolska akcja #TataTeżCzyta


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek