Fundacja PlasticsEurope Polska po raz trzeci organizuje kampanię outdoorową na temat tworzyw sztucznych i ich roli we współczesnym świecie. Organizatorzy zachęcają Polaków do segregowania odpadów z tworzyw sztucznych oraz pokazują, że wyrzucane plastiki mogą być jeszcze bardzo użyteczne. Służy temu ponad 400 citylightów zamieszczonych w 20 miastach Polski, na których prezentowane są symbole recyklingu na tle pojemnika do segregacji plastikowych odpadów. Plakaty zawierają informację: „Każdy plastikowy odpad ma wartość, pozwól ją odzyskać. Segreguj plastiki”.
Prowadzone działania mają uświadomić, że możliwości ich zagospodarowania odgrywają istotną rolę w racjonalnym wykorzystaniu zasobów naturalnych. Z 35 zużytych butelek PET można wyprodukować bluzę z polaru, a energia odzyskana z jednej tylko zużytej torby plastikowej pozwala oświetlać pokój 60-watową żarówką przez 10 minut.
PlasticEurope to stowarzyszenie branżowe producentów tworzyw sztucznych. Udział skupionych w nim firm w produkcji wszystkich polimerów wytwarzanych w krajach UE wynosi ponad 90%.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.02.2023
LPP dołączyło do sygnatariuszy porozumienia Accord Pakistan
-
07.02.2023
#NieSzukajWymowki – Jasiek Mela inspiruje do działania
-
03.02.2023
Zjedz ziemniaczki, będzie deserek — Foodsi organizuje warsztaty less waste
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
09.01.2023
Niedoskonałe warzywa wracają do sieci Lidl Polska
-
05.12.2022
4F przerabia kurtki dla ludzi na kurteczki dla psów