Fundacja PlasticsEurope Polska po raz trzeci organizuje kampanię outdoorową na temat tworzyw sztucznych i ich roli we współczesnym świecie. Organizatorzy zachęcają Polaków do segregowania odpadów z tworzyw sztucznych oraz pokazują, że wyrzucane plastiki mogą być jeszcze bardzo użyteczne. Służy temu ponad 400 citylightów zamieszczonych w 20 miastach Polski, na których prezentowane są symbole recyklingu na tle pojemnika do segregacji plastikowych odpadów. Plakaty zawierają informację: „Każdy plastikowy odpad ma wartość, pozwól ją odzyskać. Segreguj plastiki”.
Prowadzone działania mają uświadomić, że możliwości ich zagospodarowania odgrywają istotną rolę w racjonalnym wykorzystaniu zasobów naturalnych. Z 35 zużytych butelek PET można wyprodukować bluzę z polaru, a energia odzyskana z jednej tylko zużytej torby plastikowej pozwala oświetlać pokój 60-watową żarówką przez 10 minut.
PlasticEurope to stowarzyszenie branżowe producentów tworzyw sztucznych. Udział skupionych w nim firm w produkcji wszystkich polimerów wytwarzanych w krajach UE wynosi ponad 90%.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy