Prowadzony od jesieni ubiegłego roku Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” osiągnął półmetek. 101 zespołów ze szkół licealnych i technicznych z całej Polski przyjechało do Warszawy na Warsztat Kreatywny, który inauguruje 2. etap programu – czyli konkurs „Znajdź Haka na Raka”. Warsztat poprowadzili specjaliści z marketingu i reklamy:Katarzyna Masewicz, niezależny konsultant i strateg, wcześniej związana z Leo Burnett i McCann Ericsson. Dominika Maison z Katedry Psychologii Osobowości UW i Jacek Pawlak z agencji Touchpoint RC. Młodzież zdobyła wiedzę na temat budowania kampanii społecznych i na tej podstawie będzie projektować własną kampanię promującą profilaktykę raka szyjki macicy wśród kobiet. Zwycięski projekt zostanie opracowany przez ekspertów i zrealizowany na terenie całej Polski. Finał – w czerwcu.
Druga edycja programu „Mam Haka na Raka” to kontynuacja inicjatywy zaplanowanej na kilka lat. Jej celem jest edukowanie młodych ludzi w zakresie chorób nowotworowych. Za ich pośrednictwem główne przesłanie programu dociera m.in. do ich najbliższych – rodziców, dziadków czy sąsiadów – tak, by i oni zrozumieli potrzebę poddawania się systematycznym badaniom profilaktycznym. Tym samym program stanowi wsparcie i uzupełnienie Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych. Do udziału zostało zaproszonych ponad 3000 szkół z całej Polski. Na zaproszenie odpowiedziało 665 pięcioosobowych zespołów (4 uczniów i nauczyciel).
Program składa się z dwóch etapów. Pierwszy z nich zakładał przekazanie licealistom wiedzy z zakresu minimum onkologicznego (dot. najgroźniejszych nowotworów w Polsce). Następnie młodzi ludzie mieli za zadanie wykorzystać zdobytą wiedzę w swoich szkołach, miastach i regionach. Młodzież przygotowywała plakaty, ulotki, prowadzono specjalne lekcje z udziałem ekspertów. Uczniowie organizowali happeningi, manifestacje, akcje charytatywne, w które umiejętnie angażowali społeczności lokalne, również władze. Pozyskiwali patronaty medialne i honorowe. Kręcili filmy, organizowali prelekcje nt. profilaktyki chorób nowotworowych wśród rówieśników oraz dorosłych, na które przygotowywali ciekawe prezentacje multimedialne. Zapraszali lekarzy onkologów i psychologów. Dla uwiarygodnienia swojego przekazu często przytaczali historie pacjentów, z którymi sami wcześniej przeprowadzali wywiady.
– Biorąc pod uwagę osiągnięcia oraz ogromne zaangażowanie młodzieży w realizację programu warto zauważyć, że oprócz założonego celu, jakim jest kształtowanie świadomego zdrowotnie społeczeństwa, program realizuje także inne zadanie – przyczynia się do budowania społeczeństwa obywatelskiego, zjawiska, którego wciąż tak bardzo brakuje w Polsce. Młodzi ludzie odnajdują sens w szkoleniu innych, niesieniu bezinteresownej pomocy, nawet kosztem własnego czasu i energii”– mówi Jerzy Toczyski, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny GlaxoSmithKline Pharmaceuticals – organizatora przedsięwzięcia.
Honorowy Patronat nad programem „Mam Haka na Raka” objęli: Minister Zdrowia, Minister Edukacji, Rzecznik Praw Dziecka oraz Przewodniczący Senackiej i Sejmowej Komisji Zdrowia oraz Polskie Towarzystwo Ginekologiczne. Patronat merytoryczny objęła Polska Unia Onkologii, a partnerem strategicznym jest firma GlaxoSmithKline. Ze względu na charakter zadania konkursowego związanego tematycznie z branżą marketingową w II etap programu MAM HAKA NA RAKA zaangażowały się również portal PRoto i magazyn Press, a także Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej (SAR).
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO
-
29.03.2024
Maty dla schroniskowych zwierząt czyli drugie życie plecaków Glovo
-
22.03.2024
Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy