logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Walka z marnowaniem żywności + pomoc dla zwierząt = Tesco
28.06.2019
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci

Walka z marnowaniem żywności + pomoc dla zwierząt = Tesco



Rozpoczął się program „Duża pomoc dla małych przyjaciół”, w ramach którego organizacje pozarządowe i instytucje publiczne zajmujące się zwierzętami mogą się zgłosić do supermarketów Tesco w całym kraju i odebrać żywność nadającą się do spożycia przez zwierzęta: owoce, warzywa, nabiał, mięso i pieczywo. Wszystko za darmo, wystarczy zorganizować transport.

Tesco jest jednym z pionierów walki z marnowaniem żywności – już od 2013 roku regularnie przekazuje produkty spożywcze m.in. do Banków Żywności czy Caritas Polska. Jako jedyna sieć handlowa mierzy i publikuje dane dotyczące przekazywania i marnowania produktów, a w ciągu ostatnich dwóch lat skala marnowania w sklepach spadła o 41%. W 2018 roku z 4 448 ton niesprzedanych produktów nadających się do spożycia, aż 3 411 zostało przekazanych do organizacji charytatywnych. To ponad dwukrotnie więcej niż w sezonie 2016/17. W tym roku sieć handlowa zrobiła kolejny krok na drodze do lepszego gospodarowania zasobami, inicjując program Duża pomoc dla małych przyjaciół.

Dzięki programowi Tesco realizuje aż dwa cele: przyczynia się do walki z marnowaniem żywności i jednocześnie wpływa na poprawę jakości życia zwierząt. Do programu zgłaszać się mogą organizacje pozarządowe i instytucje publiczne z całej Polski, np. schroniska, fundacje, czy ZOO, chcące wpłynąć na polepszenie warunków życiowych i żywnościowych zwierząt. Co trzeba zrobić, aby przystąpić do programu? Wystarczy spełnić dwa warunki: organizacja musi mieć formę prawną i uzyskać zaświadczenie od powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzające, że zwierzęta są pod stałą opieką weterynaryjną. Po weryfikacji wszystkich dokumentów zostaje podpisana umowa partnerska, na mocy której organizacja może odebrać żywność z najbliższego sklepu Tesco.

 

Rodzaj i ilość przekazanej żywności zależy od profilu organizacji i tego, jakie zwierzęta ma pod opieką. Co innego będzie odpowiednie dla kur, a co innego dla słoni z ZOO. Organizacja może odebrać tyle żywności, ile potrzebuje, jedynym ograniczeniem są tutaj zapasy każdego ze sklepów. Ilość żywności jest ustalana indywidualnie ze sklepem – mówi Małgorzata Tokarz, Kierownik Operacyjny ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w Tesco Polska. Warto podkreślić, że udział w programie jest całkowicie bezpłatny – organizacja musi zadbać tylko o pojemniki zgodne z zasadami transportu żywności oraz odbiór i transport żywności ze sklepu.

Każda organizacja, która chce przyłączyć się do akcji Duża pomoc dla małych przyjaciół może zgłosić się do programu, kontaktując się z Biurem Programu (zwierzaki@tesco.com, tel. +48 22 829 85 72 w. 64). Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie internetowej www.tesco.pl/zwierzaki.

Partnerem strategicznym programu jest Fundacja Sarigato – organizator ogólnopolskiej akcji Karmimy Psiaki.

zwierzęta CSR Tesco Banki Żywności Fundacja Sarigato żywność Caritas odpowiedzialny biznes


Nazwa wydarzenia:
Duża pomoc dla małych przyjaciół
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
Kraje:
Polska
Nadawca:
Tesco





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek