logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Opinie
   ──────  24.03.2009

Walka o tlen



Jest ich ponad 5 tysięcy i walczą o fundusze na swoją działalność. Suma jest spora, chociaż i tak nie jest w stanie zaspokoić ich potrzeb. To my zadecydujemy ile pieniędzy dostaną. Organizacje Pożytku Publicznego ruszyły do walki o 1% naszego podatku.

Pula jest duża, bo ponad 5,5 miliona złotych, to średnio po złotówce na każdego niepełnosprawnego mieszkającego w Polsce albo po kilkadziesiąt tysięcy na jednego polskiego niedźwiedzia. To, na co przekażemy nasz 1 procent podatku zależy tylko od nas, względnie od księgowej, która wypełni za nas 3 rubryki w formularzu PIT. Jest, o co walczyć, dlatego większość z 5340 zarejestrowanych do 2007 roku organizacji pożytku publicznego ruszyło w połowie marca z kampaniami promocyjnymi mającymi na celu przekonać podatników, że to właśnie ich organizacji należy się 1%.

Taką sytuację opisał już Sun Tzu w „Sztuce wojny Sun TZU”, najstarszym na świecie podręczniku sztuki wojennej, przekładanej współcześnie na opis relacji międzyludzkich: „Sytuacja atakującego i broniącego jest skrajnie odmienna. Tym bardziej, gdy wróg koncentruje się na obronie i używa wielu mylących wybiegów. Jeśli nie mamy dobrego planu gubimy się w pomysłach.” Tak jak przewidział znany teoretyk szeroko pojętego zarządzania, większość naszych organizacji pozarządowych robi wiele rzeczy by zwrócić na siebie uwagę, ale bywają to działania nieprzemyślane, często realizowane przez osoby zatrudnione w takich organizacjach lub przez wolontariuszy.

Zdarzają się odsłony tej samej kampanii w kilkunastu różnych wersjach wizualnych, z różnymi hasłami i najdziwniejszym układem treści zapewne w myśl powiedzenia im więcej tym lepiej. Organizacje starając się szukać oszczędności i nie umiejąc nawiązać współpracy z agencjami, realizują swoje działania w sposób bardzo chaotyczny.

Kampanie 1 procenta przypominają kampanie parlamentarne. W pewnym momencie pojawia się ich bardzo wiele, przypominają konkurs piękności i trwają do ostatniej chwili, czyli do końca kwietnia, w którym mija ostateczny termin składania zeznań podatkowych.

Obecnie realizowane są kampanie praktycznie we wszystkich mediach: telewizji, radiu, prasie, outdoorze, indoodrze, internecie. W serwisach społecznościowych przybywa profili prowadzonych przez OPP, a po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa kluczowego „OPP” pojawia się 11 linków sponsorowanych.

Jakie będą efekty tych kampanii i ile funduszy wpłynie na konto poszczególnych organizacji okaże się najwcześniej w lipcu. Z ciekawością będziemy obserwować te najskuteczniejsze działania, szczególnie jeśli ich koszt pozostanie relatywnie niski.
Bartłomiej Piekło


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.01.2023

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta


  • 02.11.2022

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 04.08.2022

    Pracoholik pozbawia swoje otoczenie relaksu


  • 13.05.2022

    Oszczędzanie może iść w parze z ekologią. Ekspertka podpowiada, jak nauczyć tego dzieci


  • 04.05.2022

    Dyrektywa Omnibus — nowa rzeczywistość dla e-commerce


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek