logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Walka o tlen
24.03.2009
Tematy: Opinie

Walka o tlen



Jest ich ponad 5 tysięcy i walczą o fundusze na swoją działalność. Suma jest spora, chociaż i tak nie jest w stanie zaspokoić ich potrzeb. To my zadecydujemy ile pieniędzy dostaną. Organizacje Pożytku Publicznego ruszyły do walki o 1% naszego podatku.

Pula jest duża, bo ponad 5,5 miliona złotych, to średnio po złotówce na każdego niepełnosprawnego mieszkającego w Polsce albo po kilkadziesiąt tysięcy na jednego polskiego niedźwiedzia. To, na co przekażemy nasz 1 procent podatku zależy tylko od nas, względnie od księgowej, która wypełni za nas 3 rubryki w formularzu PIT. Jest, o co walczyć, dlatego większość z 5340 zarejestrowanych do 2007 roku organizacji pożytku publicznego ruszyło w połowie marca z kampaniami promocyjnymi mającymi na celu przekonać podatników, że to właśnie ich organizacji należy się 1%.

Taką sytuację opisał już Sun Tzu w „Sztuce wojny Sun TZU”, najstarszym na świecie podręczniku sztuki wojennej, przekładanej współcześnie na opis relacji międzyludzkich: „Sytuacja atakującego i broniącego jest skrajnie odmienna. Tym bardziej, gdy wróg koncentruje się na obronie i używa wielu mylących wybiegów. Jeśli nie mamy dobrego planu gubimy się w pomysłach.” Tak jak przewidział znany teoretyk szeroko pojętego zarządzania, większość naszych organizacji pozarządowych robi wiele rzeczy by zwrócić na siebie uwagę, ale bywają to działania nieprzemyślane, często realizowane przez osoby zatrudnione w takich organizacjach lub przez wolontariuszy.

Zdarzają się odsłony tej samej kampanii w kilkunastu różnych wersjach wizualnych, z różnymi hasłami i najdziwniejszym układem treści zapewne w myśl powiedzenia im więcej tym lepiej. Organizacje starając się szukać oszczędności i nie umiejąc nawiązać współpracy z agencjami, realizują swoje działania w sposób bardzo chaotyczny.

Kampanie 1 procenta przypominają kampanie parlamentarne. W pewnym momencie pojawia się ich bardzo wiele, przypominają konkurs piękności i trwają do ostatniej chwili, czyli do końca kwietnia, w którym mija ostateczny termin składania zeznań podatkowych.

Obecnie realizowane są kampanie praktycznie we wszystkich mediach: telewizji, radiu, prasie, outdoorze, indoodrze, internecie. W serwisach społecznościowych przybywa profili prowadzonych przez OPP, a po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa kluczowego „OPP” pojawia się 11 linków sponsorowanych.

Jakie będą efekty tych kampanii i ile funduszy wpłynie na konto poszczególnych organizacji okaże się najwcześniej w lipcu. Z ciekawością będziemy obserwować te najskuteczniejsze działania, szczególnie jeśli ich koszt pozostanie relatywnie niski.
Bartłomiej Piekło








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek