logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > Walczący o prawa ojców kontra Kate Winslet
19.12.2013
Tematy: Opinie

Walczący o prawa ojców kontra Kate Winslet



Zdobywczyni Oscara Kate Winslet trafiła na plakat brytyjskiej organizacji Fathers4Justice broniącej praw ojców, który wprost mówi: „Kate, każde dziecko zasługuje na ojca na Święta”. Aktywiści nawiązują do wywiadu, w którym aktorka przekonuje, że jej potomstwo z poprzednich związków dobrze zniosło rozwody i nie potrzebuje kontaktu z ojcami. Prawnicy Winslet grożą organizacji pozwem.

38-letnia gwiazda Titanica ma za sobą trzy związki małżeńskie, a każde z jej trzech dzieci ma innego ojca. Najmłodsze przyszło na świat na początku grudnia. Panowie z organizacji Fathers4Justice pogratulowali Kate narodzin dziecka i przed nadchodzącymi świętami wypomnieli jej wywiad, który ukazał się w październiku na łamach magazynu Vouge.

Moje dzieci nie jeżdżą w tę i z powrotem; żadnego dzielenia czasu 50/50 między mamami i tatami, moje dzieci żyją ze mną i to jest to – Winslet jasno dała do zrozumienia, że opieką nad swoimi pociechami nie podzieli się z byłymi mężami.

Nie zgadzamy się – ripostują ojcowie na plakacie ozdobionym jej zdjęciem. W tym roku prawie 4 miliony dzieci obudzi się w Boże Narodzenie bez ojca, często w wyniku przestarzałych i stereotypowychpoglądów, które każą traktować rzesze pierwszej klasy ojców jako rodziców drugiej kategorii. Mamy nadzieję, że Kate oraz jej syn nigdy nie doświadczą głębokiego bólu i straty po rozłące od tych, których kochają, jaki odczuwa miliony ojców oraz dzieci nie tylko podczas Świąt, ale i przez cały rok – piszą dalej aktywiści z Father4Justice.

Organizacja zapewnia, że plakat nie odnosi się do życia osobistego aktorki, tylko do jej wypowiedzi. Anna Edwards z Daily Mail zwraca jednak uwagę, że panowie niesprawiedliwe wplątali aktorkę w kampanię na temat opieki ojców nad dziećmi po rozwodzie. Jak pisze, tuż przed publikacją plakatu, z jego twórcami kontaktowali się przedstawiciele Winslet, a także jej były mąż Sam Mendes, twierdząc, że reklama jest fałszywa i szkodliwa.

Organizacja zachowała się nieodpowiednio angażując w to mnie i moją rodzinę, skoro nic nie wie o naszym życiu osobistym. Pomimo, że w pełni popieram prawa ojców, to mogę szczęśliwie powiedzieć, że nigdy nie stanowiły one problemu dla mnie i mojego syna – napisał Mendes w oświadczeniu wysłanym organizacji.

W odpowiedzi przedstawiciel Fathers4Justice podkreślił, że organizatorzy kampanii zgodzili się nawet opóźnić jej publikację, by pozwolić Winslet potwierdzić bądź zaprzeczyć prawdziwość wypowiedzi zamieszczonych w Vouge. Nadine O’Connor, jedna z organizatorek, powiedziała natomiast, że to sama Winslet, poprzez swoje komentarze, sprowadziła kwestię swojego rodzicielstwa do sfery publicznej, a treść plakatu jest odpowiednia, zrównoważona i w pełni oddaje jej słowa.

Jak podaje organizacja powołując się na dane Office of National Statistics, w Wielkiej Brytanii żyje 4 miliony dzieci pozbawionych stałej opieki biologicznego ojca (co trzecie dziecko), natomiast co szóste dziecko nie ma z nim kontaktu w ogóle. 93,1% rozbitych rodzin to kobiety samotnie wychowujące dziecko. 40% matek po rozwodzie przyznało się do utrudniania kontaktu dziecka z biologicznym ojcem.

Marcin Świejkowski








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek