logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > W walce z otyłością polskich dzieci Nestle wprowadza nowe produkty
15.05.2018
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

W walce z otyłością polskich dzieci Nestle wprowadza nowe produkty



Otyłość wśród polskich dzieci rośnie w tempie pożeranego jedzenia. Łączną liczbę dzieci otyłych w naszym kraju szacuję się już na 12-18%.  Aby pomóc rodzicom i opiekunom w wychowywaniu zdrowszych dzieci, Firma Nestlé rozpoczyna wprowadzanie innowacji do swojej oferty produktowej.Pojawią się w niej nowości zawierające więcej owoców, warzyw i ziaren. Jednocześnie zredukowana zostanie zawartość cukru, soli i tłuszczów.

Inicjatywa Nestlé for Healthier Kids Nestlé została ogłoszona 15 maja w Międzynarodowym Dniu Rodzin, zapoczątkowanym przez Zgromadzenie Narodowe ONZ. W ramach programu, do 2030 roku firma postawiła sobie za cel pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia.

Dzieciństwo to ważny okres, w którym kształtują się nawyki na całe życie. To, co i jak dzieci jedzą w tym czasie, wpływa na ich styl odżywiania w późniejszym życiu i ich kondycję zdrowotną. W ramach inicjatywy Nestlé for Healthier Kids pragniemy pomóc rodzicom i opiekunom w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych dla swoich dzieci. Dlatego zwiększamy wysiłki, by wesprzeć ich w wychowywaniu zdrowszych dzieci, a także zachęcamy innych, żeby do nas w tym dołączyli – powiedział Prezes Nestlé S.A. Mark Schneider, inicjując program Nestlé for Healthier Kids.

Nestlé for Healthier Kids

Dzięki programowi Nestlé for Healthier Kids, do 2030 roku chcemy pomóc 50 milionom dzieci w prowadzeniu zdrowszego stylu życia. Dowiedz się więcej! https://tinyurl.com/y6vr92yn #HealthierKidsAre #GoodLife

Opublikowany przez Nestlé 15 maja 2018

Decyzja Nestlé to odpowiedź na potrzeby świata i głosy ekspertów, którzy coraz mocniej podkreślają konieczność wprowadzenia zmian w sposobie żywienia, w szczególności dzieci i młodzieży.

Według danych WHO, od 1975 roku liczba wszystkich osób otyłych na świecie niemal się potroiła. Ten trend dotyczy też dzieci. W ciągu ostatnich 30 lat, w grupie pomiędzy 2 a 5 rokiem życia, liczba dzieci z nadwagą wzrosła trzykrotnie.

W Polsce wskaźnik otyłości wśród 13-letnich dziewcząt wynosił w 2014 roku już 1,6%, natomiast w przypadku 13-letnich chłopców 6,2%. Obecnie, łączną liczbę dzieci otyłych w Polsce szacuje się na 12-18%.

W odpowiedzi na przerażające statystyki Nestlé przyspieszy również wdrażanie oddolnych programów edukacyjnych, które wspierają rodziców i opiekunów w kształtowaniu prawidłowych postaw żywieniowych u dzieci.

 

W Polsce przykładem inicjatywy jest program „Lekkoatletyka dla każdego!” realizowany we współpracy z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki oraz Ministerstwem Sportu i Turystyki. Inicjatywa, którą jako Nestlé Polska realizujemy od 2014 roku, obejmuje 788 grup treningowych i angażuje ponad 700 trenerów. Od powstania programu w zajęciach uczestniczyło ponad 300 000 dzieci z całej Polski. W nadchodzących latach planujemy jego dalszy rozwój, gdyż przynosi on wymierne efekty w kształtowaniu prawidłowych postaw dzieci i młodzieży, zarówno w obszarze aktywności fizycznej, jak i wyborów żywieniowych. Staramy się z nim docierać do dzieci z całej Polski, w tym również do mniejszych miast, w których dostęp do ośrodków sportowych jest trudniejszy niż w dużych aglomeracjach – podkreślił Simon Smith, Prezes Nestlé Polska i Krajów Bałtyckich.

Opublikowany przez Nestlé 22 listopada 2017

Nestlé zmniejszyło już zawartość cukru, soli i tłuszczu w całym asortymencie produktów i zwiększyło ilość korzystnych składników odżywczych. Od 2000 roku firma konsekwentnie redukuje cukier w swoich produktach – zmniejszyła jego zawartość już o 34%. Nestlé redukuje również zawartość tłuszczów nasyconych oraz soli – od 2015 roku jej użycie zmniejszyło się o ponad 20%. 

Opublikowany przez Nestlé 10 listopada 2017

Do 2020 roku firma zobowiązała się zwiększyć zawartość warzyw o 750 milionów porcji, a produktów bogatych w błonnik, orzechy i nasiona o 300 milionów porcji oraz zredukować cukier i sól w produktach o kolejne 5% i 10%. Nowa inicjatywa to kontynuacja dotychczasowej polityki, w ramach której w 2017 roku Nestlé dostarczyło 174 miliardy porcji wzbogaconej żywności i napojów w 66 krajach o wyższej podatności na niedożywienia mikroelementami. W tym samym roku w odpowiedzi na potrzeby żywieniowe dzieci, wprowadzono ponad 1000 nowych produktów w różnych kategoriach i na różnych rynkach.

 

Żródło

http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs311/en/

Adolescent obesity and related behaviours: trends and inequalities in the WHO European Region, str. 50: http://www.euro.who.int/__data/assets/pdf_file/0019/339211/WHO_ObesityReport_2017_v3.pdf?ua=1

Oblacińska A., Jodkowska M. (red.): Otyłość u polskich nastolatków: epidemiologia, styl życia, samopoczucie. Instytut Matki i Dziecka. Warszawa, 2007,

Oblacińska A., Tabak I.: Jak pomóc otyłemu nastolatkowi?, IMiD, Warszawa 2006, 13-30.

CSR dzieci jedzenie otyłość Nestle Polska promocja zdrowia







10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek