logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > W tym roku wszyscy idą na wybory
20.09.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Równouprawnienie i tolerancja

W tym roku wszyscy idą na wybory



Prawie 2 miliony uprawnionych do głosowania Polaków nie wzięło udziału w wyborach prezydenckich i parlamentarnych w 2005 roku z powodu trudności w poruszaniu się i dostaniu do lokalu wyborczego. W połowie września ruszyła kampania informacyjna Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji zachęcająca osoby z niepełnosprawnością do skorzystania z nowych możliwości zagłosowania w wyborach 9 października 2011 r.

Frekwencja wyborcza może ulec znacznej poprawie, dzięki uchwalonej przez Sejm 27 maja 2011 r. ustawie dostosowującej organizację wyborów do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wyborcy z niepełnosprawnością po raz pierwszy będą mogli głosować korespondencyjnie, przez pełnomocnika oraz przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.

¬– Nowelizacja prawa wyborczego to dopiero pierwszy krok zapewniający niepełnosprawnym wyborcom dogodne procedury głosowania, a co za tym idzie, umożliwiający wzięcie realnego udziału
w wyborach. Jednak kolejnym, równie ważnym działaniem na rzecz zwiększenia frekwencji wyborczej osób z niepełnosprawnością jest poinformowanie niepełnosprawnych wyborców o ich nowych prawach, o dogodnych możliwościach głosowania oraz jednoczesne zachęcenie do wzięcia udziału  w wyborach i współdecydowania o przyszłej scenie politycznej naszego kraju. Te zadania ma spełnić kampania informacyjna „Idziemy na wybory!” Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, skierowana do wyborców z niepełnosprawnością, a także opinii publicznej, w tym lokalnych władz samorządowych – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.

Ambasadorem kampanii „Idziemy na wybory!” jest Janusz Świtaj, od 18. roku życia sparaliżowany od głowy w dół po wypadku motocyklowym. W 2007 r. Świtaj pomimo swojej niepełnosprawności wziął udział w wyborach parlamentarnych. Razem z łóżkiem został wniesiony do ambulansu, a następnie przewieziony do lokalu wyborczego, gdzie mógł samodzielnie oddać głos.
 
Na kampanię składają się spoty telewizyjne z udziałem Janusza Świtaja komunikujące o możliwościach głosowania korespondencyjnego i za pośrednictwem pełnomocnika oraz spot profrekwencyjny oraz z udziałem Moniki Cieniewskiej, osoby niewidzącej komunikujący o możliwości głosowania za pomocą nakładki w alfabecie Braille’a. Ponadto przygotowano spoty radiowe i reklamy w prasie.

Więcej szczegółów znajduje się na stronie kampanii.



Nazwa kampanii:
Idziemy na wybory!
Czas:
2011.9.15 - 2011.10.8
Nadawca:
Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji
Media:
Radio, telewizja, prasa, internet
Wykonawca:
Albert Lumberjacker
Adresaci:
Osoby ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, opinia publiczna, władze samorządowe
Hasło kampani:
Idziemy na wybory! Wybory parlamentarne 9 października.





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek