W tym roku wszyscy idą na wybory
Prawie 2 miliony uprawnionych do głosowania Polaków nie wzięło udziału w wyborach prezydenckich i parlamentarnych w 2005 roku z powodu trudności w poruszaniu się i dostaniu do lokalu wyborczego. W połowie września ruszyła kampania informacyjna Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji zachęcająca osoby z niepełnosprawnością do skorzystania z nowych możliwości zagłosowania w wyborach 9 października 2011 r.
Frekwencja wyborcza może ulec znacznej poprawie, dzięki uchwalonej przez Sejm 27 maja 2011 r. ustawie dostosowującej organizację wyborów do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Wyborcy z niepełnosprawnością po raz pierwszy będą mogli głosować korespondencyjnie, przez pełnomocnika oraz przy użyciu nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a.
¬– Nowelizacja prawa wyborczego to dopiero pierwszy krok zapewniający niepełnosprawnym wyborcom dogodne procedury głosowania, a co za tym idzie, umożliwiający wzięcie realnego udziału
w wyborach. Jednak kolejnym, równie ważnym działaniem na rzecz zwiększenia frekwencji wyborczej osób z niepełnosprawnością jest poinformowanie niepełnosprawnych wyborców o ich nowych prawach, o dogodnych możliwościach głosowania oraz jednoczesne zachęcenie do wzięcia udziału w wyborach i współdecydowania o przyszłej scenie politycznej naszego kraju. Te zadania ma spełnić kampania informacyjna „Idziemy na wybory!” Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, skierowana do wyborców z niepełnosprawnością, a także opinii publicznej, w tym lokalnych władz samorządowych – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Ambasadorem kampanii „Idziemy na wybory!” jest Janusz Świtaj, od 18. roku życia sparaliżowany od głowy w dół po wypadku motocyklowym. W 2007 r. Świtaj pomimo swojej niepełnosprawności wziął udział w wyborach parlamentarnych. Razem z łóżkiem został wniesiony do ambulansu, a następnie przewieziony do lokalu wyborczego, gdzie mógł samodzielnie oddać głos.
Na kampanię składają się spoty telewizyjne z udziałem Janusza Świtaja komunikujące o możliwościach głosowania korespondencyjnego i za pośrednictwem pełnomocnika oraz spot profrekwencyjny oraz z udziałem Moniki Cieniewskiej, osoby niewidzącej komunikujący o możliwości głosowania za pomocą nakładki w alfabecie Braille’a. Ponadto przygotowano spoty radiowe i reklamy w prasie.
Więcej szczegółów znajduje się na stronie kampanii.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
30.04.2024
Z „Rodziną” najlepiej wychodzi się na zdjęciach
-
29.04.2024
Broń to nie zabawka!
-
26.04.2024
Suszone świerszcze hitem sprzedaży w Carrefour
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa