W starym kinie w towarzystwie rubasznego adoratora
Wspomnieniem czarno-białego cyklu "W starym kinie" rusza 2-letnia ogólnopolska kampania informacyjna Ministerstwa Infrastruktury i pięciu największych nadawców telewizyjnych, dotycząca procesu cyfryzacji telewizji.
Celem kampanii ma być przygotowanie społeczeństwa na nadchodzące zmiany w technologii odbioru sygnału telewizyjnego. Stopniowe wdrażanie technologii cyfrowej rozpoczęło się już w 2010 roku. Sygnał analogowy ma być całkowicie zastąpiony przez cyfrowy (co oznacza wyłączenie nadajników analogowych) nie później niż 31 lipca 2013 r. Zgodnie z ustawą nadawcy mają emitować spoty promujące naziemną telewizję cyfrową dwa razy dziennie między godziną 6 a 23.
Głównym narzędziem komunikacji będą spoty telewizyjne emitowana do roku 2013 w dwóch głównych etapach. W etapie pierwszym odbiorcy zachęcani będą do skorzystania z możliwości, jakie już teraz daje telewizja cyfrowa. W etapie drugim nacisk położony zostanie natomiast na zbliżające się terminy wyłączenia sygnału analogowego. Łącznie przygotowano 9 spotów telewizyjnych, na produkcję których środki przeznaczyło Ministerstwo Infrastruktury oraz telewizje TVP, Polsat, TV4, TVN i Puls. Inne nośniki reklamowe (BTL, prasa, radio) planowane są na dalsze terminy.
Wszystkie spoty opierają się na humorystycznym odwołaniu do klasycznych i kultowych programów telewizyjnych z lat od 60-tych do 80-tych. Główną rolę zagrał Wojciech Kalarus – aktor i parodysta, a za reżyserię odpowiada Michał Gazda. – Zamierzaliśmy wzbudzić sentyment widza – przywołać ciągle żywe w pamięci programy i pokazać zmianę estetyczną i jakościową jaka zaszła na przestrzeni kilku dziesięcioleci w telewizji. W kampanii kładziemy nacisk na wywołanie zainteresowania procesem cyfryzacji i możliwościami jakie daje, a nie na szczegółowe instrukcje – podsumowuje Paweł Prochenko, partner zarządzający w Fabryce Komunikacji Społecznej.
Pierwszy spot „W starym kinie” zobaczyć będzie można od 14 lipca – w niektórych regionach Polski już (bezpłatnie) w cyfrowej jakości.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS
-
24.10.2024
O rzut beretem
-
24.10.2024
Zrób TO dla JAJ!
-
23.10.2024
Oni wygrali ElektroEkologiczny Hackathon
-
22.10.2024
Bajka terapeutyczna o powodzi