"Nie dość, że prawie pada to jeszcze słońce wychodzi" – wzdycha taksówkarz. On, pracownik naukowy i młody specjalista z zakresu IT prezentują podejście do życia określane przez inicjatorów kampanii jako typowo polskie. Czyli – narzekają. Ciężko wzdychając, kwestionują osiągnięcia własnego narodu. Z ich opiniami polemizuje kobiecy głos, po angielsku wyjaśniający obcokrajowcom m.in., że twórczość Stanisława Lema była tłumaczona na ponad 40 języków i był on jednym z najpopularniejszych nieanglojęzycznych pisarzy, a Andrzej Wajda otrzymał liczne nagrody za swój dorobek filmowy. Cóż z tego, skoro Lem Nobla nie dostał, a Wajda Oskara wprawdzie tak, ale "dawno i za całokształt". I choć "czasem słyszy się o polskim wkładzie w jakiś wynalazek" to "internet to to nie był!". W tle zaś porusza się człowiek przebrany w strój białego niedźwiedzia.
Trzy filmy, według informacji zamieszczanych w mediach, mają na celu promocję Polski za granicą – w sposób przewrotny. Oprócz internetowych spotów częścią akcji jest strona na Facebooku, gdzie umieszczane są memy w podobnym stylu. Za koncepcję akcji odpowiada agencja Blacklama.pl, która w lipcu pytanie blogerki Natalii Hatalskiej, kto stoi za akcją, odpowiedziała, że zleceniodawca na razie nie chce jeszcze się ujawniać – później jednak wyjaśniono, że zleceniodawcą jest Instytut Adama Mickiewicza. Komunikację w mediach społecznościowych prowadzi agencja Bird&Co. Spoty wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
03.02.2023
Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie