logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Opinie > W Polsce groźnie, za granicą godnie
17.03.2010
Tematy: Opinie

W Polsce groźnie, za granicą godnie



Nie trzeba było długo czekać na odpowiedź środowisk kobiecych i feministycznych na kampanię Fundacji PRO – Prawo do życia , która na ulicach Poznania epatowała zdjęciem usuniętego płodu, podobizną Adolfa Hitlera i hasłem „Aborcja dla Polek wprowadzona przez Hitlera”. Na wiatach przystankowych w Łodzi pojawiły się plakaty zwracające uwagę na sytuację Polek, które taniej i bezpieczniej mogą dokonać legalnej aborcji w Wielkiej Brytanii, niż w Polsce, gdzie za nielegalny zabieg w podziemiu aborcyjnym grozi im odpowiedzialność karna.

Hasła reklamy nawiązują do kampanii Mastercard: „Bilet lotniczy w obie strony do Anglii w promocji – 300 zł. Nocleg – 240 zł. Aborcja farmakologiczna w publicznej przychodni – 0 zł. Ulga po zabiegu przeprowadzonym w godnych warunkach – bezcenna” – „Za wszystko inne zapłacisz mniej niż w podziemiu aborcyjnym w Polsce”.

Pod plakatami podpisały się Separatystyczne Rewolucyjne Oddziały Maciczne (w skrócie SROM).

Katolicki Klub św. Wojciecha już doniósł do prokuratury o podejrzeniu dokonania przestępstwa „publicznego podżegania do dokonania aborcji”, pod którym podpisał się m.in. Mirosław Orzechowski, były wiceminister edukacji z LPR.

– Lubię takie akcje, które wykorzystują reklamę do celów społecznych. Lubię gdy reklamy są zaczepne, bo wtedy jest oddźwięk społeczny i medialny. Pokazanie kontrowersyjnego tematu na ulicy przynosi szybkie efekty. Zwłaszcza, że ta kampania jest związana z aborcją, która budzi emocje. – komentuje Joanna Piotrowska, założycielka Fundacji Feminoteka. – Plakat pokazuje absurd sytuacji, w której kobiety w Polsce narażają swoje życie w podziemiu aborcyjnym, a za te same pieniądze można to samo zrobić godnie i bezpiecznie. Jednak nie chodzi tu tylko o pieniądze, lecz o pokazanie pewnej sprzeczności – mówi Piotrowska.

Kampania zwróciła uwagę nie tylko polskich polityków i mediów, ale odbiła się echem na Wyspach Brytyjskich. Tabloid „Daily Mail” opisał łódzką akcję feministek i artykule zacytował posłankę z Partii Konserwatywnej Ann Widdecombe, która z kolei ubolewa, że brytyjskie przepisy w kwestii aborcji są „o wiele, wiele za liberalne”.

Łódzkie MPK już przystąpiło do zdzierania plakatów z wiat przystankowych, ponieważ plakaty w formacie A3 zostały rozklejone… bez zgody spółki.
T.Szypuła








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.09.2023Opinie

    Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie

  • 04.08.2023Opinie

    Porozmawiajmy szczerze o otyłości

  • 12.05.2023Opinie

    „Żywność w Polsce staje się coraz bardziej ekologiczna”

  • 03.02.2023Opinie

    Jak rozmawiać z osobą chorą na nowotwór?

  • 16.01.2023Opinie

    Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta

  • 02.11.2022Opinie

    Jesień na talerzu. Jak jeść zdrowo i sezonowo?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek