W jednej sekundzie
Jednym z większych wyzwań, stojących przed twórcami kampanii społecznych, jest sprawienie, by odbiorcy potrafili wyobrazić sobie całkowicie im obce stany psychiczne czy emocjonalne. Przykładem może być choroba Alzheimera. Chociaż stosunkowo łatwo nakreślić jej zewnętrzne symptomy, w zasadzie nie sposób ukazać ją „od środka” – opisać, jak postrzega i odczuwa świat osoba na nią cierpiąca.
Z tym większym uznaniem należy powitać kampanię Second (Sekunda), zrealizowaną na zamówienie organizacji The Fight Against Alzheimer’s Association. Za pomocą niezwykle malarskich, fotograficznych kadrów jej twórcom udało się oddać charakterystyczne dla choroby Alzheimera „prześwity” świadomości. Osoby na zdjęciach wynurzają się z mroku na światło dzienne, by chwilę później ponownie się w mroku zanurzyć. Podobnie chorzy na Alzheimera – w jednej sekundzie odzyskują świadomość, by chwilę później ją stracić:
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
20.06.2025Wydarzenia
AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca
-
16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja
-
13.06.2025Wydarzenia
Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi