logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Volkswagen nagradza za sprzątanie psich kup
17.10.2013
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Volkswagen nagradza za sprzątanie psich kup



Rekuperator, urządzenie przypominające „jednorękiego bandytę”, nagradza mieszkańców sprzątających po swoich psach oraz zachęca do utrzymania czystości i dbania o środowisko na co dzień. Postawienie Rekuperatorów to finał akcji promującej ideę Think Blue firmy Volkswagen w Polsce. Pierwszy stanął w  Poznaniu, kolejne pojawią się w Gdańsku i Toruniu.

Akcja rozpoczęła się na początku lipca. Wtedy na skwerach Poznania, Torunia i Gdańska pojawiły się klomby niebieskich lobelii. Mieszkańcy mogli również zabrać ze sobą paczuszki z nasionami niezapominajek, mających przypominać o działaniach spod znaku „niebieskiej ekologii” każdego dnia.

W odpowiedzi na potrzeby mieszkańców, które zgłaszali uczestnikom warsztatów „Think Blue. Jam”, powstały trzy projekty urządzeń. Każde z nich miało jednocześnie ucieleśniać ideę promowaną przez Volkswagena i przez zabawę zachęcać do zachowań ekologicznych i prospołecznych. Rower przeciwsłoneczny, Barometr nastrojów i Rekuperator zostały poddane pod głosowanie na portalu Facebook na fanpage’u Volkswagen Polska. Mieszkańcy sami decydowali, które urządzenie ma stanąć w ich okolicy. Wygrał Rekuperator – maszyna nagradzająca właścicieli psów za sprzątanie po swoich pupilach, zachęcająca przez zabawę do utrzymywania czystości i dbania o zdrowie.

Miejsce postawienia urządzenia było konsultowane z lokalnymi władzami i działaczami społecznymi. Ostatecznie zdecydowano, że Rekuperator stanie w toruńskim parku, na dużym poznańskim osiedlu i przy nadmorskiej promenadzie w Gdańsku.

Osoba, która zechce z niego skorzystać, po wrzuceniu do maszyny nieczystości usłyszy brawa, fanfary i gratulacje w formie haseł „Dobra robota”, „Zmieniasz świat” czy „Rekuperacja zakończona”. Następnie weźmie udział w zabawie działającej na zasadzie „jednorękiego bandyty”, ponieważ po pociągnięciu za dźwignię nastąpi losowanie obrazków na elektronicznym ekranie. Jeśli ukaże się sekwencja tych samych ilustracji, gracz wygra piłeczkę dla czworonoga. Gdy właścicielowi psa nie poszczęści się, otrzyma gromkie brawa lub gratulacje emitowane z urządzenia. Z maszyny można również pobrać biodegradowalne woreczki do sprzątania po psie. Rekuperator będzie służył mieszkańcom przez około miesiąc.

Think Blue to inicjatywa Volkswagena, w ramach której firma chce zachęcać do dbania o środowisko za pomocą zabawy. W ramach promowania akcji od 2010 r. zrealizowano ponad 360 projektów na całym świecie. W Szwecji stanął kosz, który po wrzuceniu do niego śmieci emitował odgłos przedmiotu spadającego w głęboką przepaść. Włosi natomiast tuż przed Bożym Narodzeniem mieli szansę na otrzymanie zestawu ozdób choinkowych w zamian za gazety i plastikowe butelki umieszczone w specjalnej maszynie.

W ramach akcji Volkswagen zorganizował także konkurs ecodrivingu – „Think Blue. World Championship”. Kierowcy z całego świata zostali zaproszeni do mistrzostw, w których zwyciężył nie najszybszy, ale jeżdżący najoszczędniej. Zwycięzca polskich eliminacji, Kamil Kocimski, w odbywającym się w Niemczech finale, w walce z mistrzami z pozostałych państw, zajął 7. miejsce, zużywając jedynie 3,75 litra paliwa na 100 km.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek