Vattenfall przekazał Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) prawie ćwierć miliona podpisów zebranych pod manifestem klimatycznym. Oficjalne przekazanie podpisów miało miejsce 22 września w trakcie szczytu klimatycznego w Nowym Jorku.
W ten sposób inicjatywa „Podpisu Klimatycznego Vattenfall” została połączona z kampanią ekologiczną ONZ „Seal the Deal”. Celem obu kampanii jest wywarcie wpływu na uczestników szczytu klimatycznego COP 15 w Kopenhadze aby podjęlii pozytywne dla klimatu decyzje. W Nowym Jorku w siedzibie ONZ zawarto porozumienie w tej sprawie. Instytucje wspólnie będą apelować do światowych polityków, aby podczas globalnego Szczytu Klimatycznego w grudniu br. pamiętali o ochronie środowiska.
– Poprzez swój manifest klimatyczny, Vattenfall dał szansę społeczeństwu wpłynięcia na decydentów, którzy podejmują decyzje na szczeblu globalnym. W ten sposób, chcemy wyrazić nasze poparcie dla decydentów w podejmowaniu niezbędnych działań, które mają na celu ułatwienie firmom i osobom prywatnym spowolnienie procesu zmian klimatycznych – powiedział Lars G. Josefsson, Vattenfall CEO.
Inicjatywę manifestu klimatycznego zainaugurowano w 2008 r. Zawarto w nim następujące postulaty:
1. globalna cena za emisje dwutlenku węgla;
2. wsparcie dla nowych technologii przyjaznych klimatowi;
3. wdrożenie przyjaznych klimatowi norm technicznych dla produktów,
Każdy podpis złożony pod manifestem klimatycznym nabrał wymiaru symbolicznego – został spersonifikowany poprzez symboliczne pomarańczowe figurki, które ruszyły w tournee po Europie od Brukseli po Poznań – trafiając wszędzie tam, gdzie zbierali się czołowi decydenci, by dyskutować o zmianach klimatycznych. W 7 miastach zorganizowano imprezy demonstrujące masowe poparcie opinii publicznej dla koniecznych decyzji służących przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym.
„Podpis dla klimatu” jest częścią długofalowej kampanii Vattenfall „Combat Climate Change (CCC)” oraz kontynuacją zaangażowania firmy w działania na rzecz walki ze zmianami klimatu.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary