logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Uśmiech na ratunek — Czerwone Noski dla uchodźców
18.03.2022
Tematy: Wydarzenia, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO

Uśmiech na ratunek — Czerwone Noski dla uchodźców



Do Polski przybywają tysiące ukraińskich dzieci i ich najbliższych, którzy doświadczyli skutków wojny. Czerwone Noski uruchomiły skierowany do nich program „Uśmiech na Ratunek”, którego celem jest wsparcie dzieci w dochodzeniu do zdrowia po traumie wojennej, pozbywanie się strachu i lęku związanego z trudnymi przeżyciami. Klowni medyczni z Czerwonych Nosków swoimi działaniami wspierają ich dobrostan emocjonalny i psychiczny.

„Uśmiech na Ratunek” to nowy program Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu, w ramach którego klowni medyczni odwiedzają dzieci dotknięte traumą szokową wskutek wojny w Ukrainie. Poprzez terapię humorem Czerwone Noski wspomagają dzieci w procesie dochodzenia do zdrowia.

Ponieważ mamy doświadczenie w pracy z kryzysami humanitarnymi, wiemy, że proces pomagania powinien mieć klarowną strukturę – mówi Anna Wojtkowiak-Williams, Dyrektor Artystyczna Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu. – Najpierw dziecko musi dostać coś do jedzenia i do picia, miejsce do spania, opiekę medyczną. Ale wkrótce potem konieczne są kolejne akcje. Po pierwszym szoku nagromadzona energia stresu i lęku chce znaleźć ujście. Zablokowana może prowadzić do załamania, depresji, napadów lękowych. Uwolniona: do zdrowia.

image by Bartosz Jarosz

Klowni medyczni Czerwonych Nosków już pracują z dziećmi ukraińskich imigrantów nad uwolnieniem tej energii. Jak? W najbardziej przystępny dla nich sposób: poprzez zabawę, klownadę, terapię humorem.

Pod koniec warsztatów jedna dziewczynka – Veronika – podeszła do mnie z balonikiem i dała mi go. Gdy spytałem, czy to dla mnie, pokiwała głową, że tak – relacjonuje, po wizycie w  tymczasowym Ośrodku Recepcyjnym dla Ukraińców, Tomasz Nowaczyk, klown medyczny w Fundacji. – Ogromnie się wzruszyłem, że dla dziewczynki, która straciła tak wiele i musiała uciekać ze swojego domu, nasza wizyta była tak ważna, że postanowiła dać mi coś w prezencie. Kiedy tylko dzieci przestają się bać, chcą się bawić.

image by Bartosz Jarosz

Czerwone Noski prowadzą terapię humorem, która jest niezbędna w procesie dochodzenia do zdrowia przy traumie wojennej. To sprawdzona naukowo metoda pomocy hospitalizowanym dzieciom, ale i osobom z traumą szokową, np. wojenną. Klowni z Czerwonych Nosków mają doświadczenie w działaniach w strefach kryzysu. Od lat jeżdżą na misje Emergency Smile realizowane przez międzynarodowego partnera Fundacji – Red Noses International – by pomagać dzieciom imigrantów dotkniętych kryzysem humanitarnym, w tym wojną. Byli m.in. w ośrodkach dla uchodźców w Sudanie Południowym, Lesbos, Bośni czy Kirgistanie. Klowni Czerwonych Nosków przechodzą również długie przeszkolenie psychologiczne i medyczne.

W tej chwili Czerwone Noski już działają w Ośrodkach dla Uchodźców w okolicach Warszawy, w Tymczasowych Ośrodkach Recepcyjnych w Serocku, Ośrodku Otwartym Fundacji Dialog w Białymstoku, Stalowej Woli gdzie przebywają dzieci ewakuowane z ukraińskich domów dziecka, oraz w Michałowicach. Niebawem rozpoczną działania w Krakowie i Wrocławiu. Odwiedzają też SOS Wioski  Dziecięce.

NGO dzieci zdrowie Ukraina zdrowie psychiczne lęk Uśmiech na Ratunek Czerwone Noski PTSD klowni medyczni trauma szokowa zespół stresu pourazowego


Nazwa wydarzenia:
Uśmiech na ratunek – program Czerwonych Nosków wspierający małych uchodźców z Ukrainy
Czas:
2022.3.15
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia, Organizacje pozarządowe / NGO
Kraje:
Polska
Nadawca:
Fundacja Czerwone Noski Klown w Szpitalu





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek