Dwoje podekscytowanych przyszłych rodziców przygląda się swojej pociesze podczas badania USG. Poza płcią dziecka przynosi ono jeszcze jedną informację. Siedząca przy nich lekarka zdradza im nieoczekiwaną wiadomość, mówiąc "To lesbijka".
W kampanie społecznej poprzez film reklamowy i hasło „Any child can born gay” („Każde dziecko może urodzić się homoseksualistą”) chciano pokazać, iż orientacja homoseksualna jest jak płeć biologiczna: nie można jej wybrać ani zaplanować, ona po prostu jest.
Co więcej, przez taki sposób mówienia o homoseksualizmie, pomysłodawcy chcą zwrócić uwagę społeczeństwa na jeszcze jeden aspekt: problemy osób homoseksualnych są również problemami całych ich rodzin. Odbiorcami kampanii są nie tyle osoby o orientacji homoseksualnej, ale wszystkie osoby, które są członkami rodzin gejów i lesbijek bądź mogą być nimi w przeszłości, a końcu wszystkie osoby wrażliwe na kwestie dyskryminacji seksualnej. W ten oto sposób w kampanii promuje się małżeństwa par homoseksualnych, zwracając uwagę, że brak możliwości zawarcia takiego małżeństwa to problem ludzi, a nie homoseksualistów. Ludzi, którzy są czyimś dziećmi, wnuczętami, siostrami i braćmi.
Kampania ma na celu zachęcanie do podejmowania działań na rzecz promowania małżeństw homoseksualnych: pisania listów do agend państwowych, przekonywania przyjaciół i znajomych, podpisywania petycji. Za całą akcję odpowiada Australijski Narodowy Rzecznik Rodziców i Przyjaciół Gejów i Lesbijek (PFLAG)- Shelley Argent.
Małgorzata Osowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice