logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  28.03.2012

UPC partnerem Tygodnia z Internetem



„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska kampania trwająca od 26 do 30 marca 2012 r., która  jest organizowana w ponad 50 krajach, a jej celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje internet. Kampania jest organizowana w Polsce po raz drugi. Podobnie jak w ubiegłym roku, UPC zostało europejskim partnerem wydarzenia udostępniając Pracownie Internetowe UPC. Rok 2012 jest Rokiem Aktywnego Starzenia i Solidarności Międzypokoleniowej, dlatego w Polsce tematem przewodnim jest aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniowa. W Polsce kampanię poparł Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej, Bronisław Komorowski, który w przesłaniu do uczestników Tygodnia z Internetem, podczas jego inauguracji zachęcał do upowszechniania internetu również wśród starszych pokoleń.

Jak wskazują badania osoby starsze nie mają motywacji i umiejętności, aby korzystać z Internetu, przez co de facto są wykluczone społecznie. W Polsce ponad 9 mln osób po 50-tym roku życia jest wykluczona cyfrowo. Natomiast jakość życia osób, które w dojrzałym wieku poznały możliwości, jakie daje internet, wyraźnie się poprawia. UPC od wielu lat realizuje działania na rzecz włączenia wszystkich pokoleń do internetu.

Spotkania w bibliotekach, szkołach i pracowniach zostaną poprowadzone wg specjalnie przygotowanych scenariuszy:  

  • „Zasadź drzewo w Internecie” to spotkanie polegające na stworzeniu drzewa genealogicznego rodziny za pomocą narzędzi internetowych.
  • „W 80 minut dookoła świata” to wirtualna podróż po wielu kontynentach.
  • „Rozgrzewka przed EURO 2012” to turniej wiedzy o piłce nożnej wykorzystujący zasoby internetowe.

Akcji „Tydzień z Internetem” towarzyszy także konkurs „Co trzy głowy to nie jedna!”, dla instytucji, które włączą się w kampanię. Zadanie będzie polegać na przygotowaniu multimedialnej relacji ze spotkania. Do konkursu będzie można zgłosić się między 31 marca a 30 kwietnia. Przewidziane są nagrody: dla instytucji, uczestników spotkań i wolontariuszy, ufundowane przez firmy UPC Polska i Microsoft.

Patronem „Tygodnia z Internetem” jest  Koalicja „Dojrz@łość w sieci”, powołana przez UPC Polska i Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu.

Koordynatorem polskiej edycji jest ponownie Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, a Związek Harcerstwa Polskiego mobilizuje harcerzy do włączenia się w kampanię w roli wolontariuszy.

Więcej informacji o „Tygodniu z Internetem”: www.biblioteki.org


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 30.05.2023

    Stare zwierzęta hodowlane


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


  • 19.05.2023

    Rusza kolejna edycja kampanii „Z Kujawskim pomagamy pszczołom”


  • 11.05.2023

    Koniec „charytatywnych nakrętek”


  • 21.04.2023

    Jak nie zmarnować szansy na Effie


  • 17.04.2023

    Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022. Dobre praktyki” opublikowany


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek